Bockshorn (1984)

Oost-Duitsland / West-Duitsland / Bulgarije / Cuba

geregisseerd door Frank Beyer
met Jeff Dominiak, Bert Löper en Djoko Rosic

De twee tienerjongens Sauly en Mick treffen elkaar bij het liften door de Verenigde Staten en ze zetten hun tocht gezamenlijk verder. Zij willen naar zee gaan. Onderweg komen de twee langs vele fantastische evenementen. Eerst worden zij door een man in een oude auto meegenomen. Overnachten doen zij in een motel met allerlei obscure gasten. Zij ontmoeten er Landolfi die Sauly wil wijsmaken dat hij zijn engelbewaarder aan een zekere meneer Miller verkocht heeft. Maar Sauly wordt in feite geïntimideerd door Landolfi. Samen met Mick gaat hij op zoek naar meneer Miller om zijn beschermengel terug te krijgen.