Het Geheim (2010)

Nederland
Familie

geregisseerd door Joram Lürsen
met Thor Braun, Theo Maassen en Chantal Janzen

Het achtjarige jongetje Ben Stikker (Thor Braun) leert goochelen en is gefascineerd door de grote verdwijntruc. Wanneer zijn vriendinnetje Sylvie verdwijnt, sleurt hij zichzelf en zijn familie mee in een groot avontuur. Ben moet onderscheid zien te maken tussen illusie en realiteit.

69 BERICHTEN 8 MENINGEN
avatar van jippie2010
geplaatst: 23 december 2013, 11:16 uur [permalink]
Leuk om gezien te hebben. Theo Maassen was leuk, maar ik heb hem net iets te vaak zo'n soort rol zien spelen. Het is kwalitatief nog niet eens zo hoogstaand, maar de film roept een echt kerstgevoel bij je op, waardoor het toch heerlijk wegkijkt. *3.0

avatar van Sid-the-gekste
geplaatst: 27 december 2013, 22:03 uur [permalink]
Is een leuke film die je gewoon een keer gezien moet hebben..
4.0 waard

avatar van Roger Thornhill
geplaatst: 30 december 2013, 22:43 uur [permalink]
De schrijvers van de berichten hier zijn te verdelen in mensen die Theo Maassen leuk en aandoenlijk vinden en mensen die hem matig en voorspelbaar vinden, en zelf behoor ik wat deze film betreft tot de tweede categorie, want voor mijn gevoel doet hij zijn uiterste best maar blijven het toch teveel zijn eigen maniertjes. Eigenlijk komt de film voor mij alleen echt tot leven wanneer Daan Schuurmans verschijnt (zoals wanneer hij op het einde het huisje van de Stikkers binnenstapt), hoewel Caroline de Bruijn hier ook wel een fraaie verschijning is.Vier sterren voor de intentie, twee voor de uitwerking.

avatar van missl
geplaatst: 3 januari 2014, 12:02 uur [permalink]
Echt een hele leuke kinderfilm over een gocheltruc, natuurlijk is deze wat voorspelbaar en je ziet van mijlenver al aankomen wat er zal gebeuren maar deze film kan het hebben. Soms is het spannend en de film verveeld geen minuut.

geplaatst: 22 juli 2014, 00:26 uur [permalink]
Leuke, verrassende film!

geplaatst: 16 november 2014, 13:42 uur [permalink]
wat zijn wij toch slecht in films maken

avatar van Ted Kerkjes
geplaatst: 4 januari 2015, 12:27 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Erg leuke familiefilm.
Theo Maassen zet een erg leuke kneus neer, ("Ze vonden het zeker wel erg cool dat jouw vader een boswachter is, of niet??") en ook het acteerwerk van het jongetje was prima.
Een minpuntje was de scène dat de leraar Ben voor de hele klas voor schut zette en hem schorste. Dat was erg ongeloofwaardig en niet nodig.
Ook hadden ze het meisje Sylvie was sympathieker mogen maken, en niet zo vervelend. (Met haar gezanik over tante Coby.) Dan had de kijker wellicht wat meer begrip kunnen opbrengen voor haar keuze.

Verder een erg leuke familiefilm waar Theo Maassen toch wel de show steelt.
Een 4,5*

avatar van tattoobob
geplaatst: 1 maart 2015, 15:41 uur [permalink]
Aardige familie/kinder film die leuk wegkijkt voor jong en oud.
Hier en daar had het wat spannender gemogen maar de humor maakt een hoop goed.
Acteerwerk was ook wel redelijk goed voor hollandse begrippen.

geplaatst: 12 juni 2016, 18:46 uur [permalink]
Verrassend goede Nederlandse film voor jong en oud.