Exit through the Gift Shop (2010)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Komedie

geregisseerd door Banksy
met Banksy, Thierry Guetta en de stem van Rhys Ifans

Een film over een man die een film over Banksy probeerde te maken. De excentrieke Franse winkeleigenaar Thierry Guetta probeert de wereld van graffiti te vangen door de bekendste vandalen tijdens de creatie van hun werk te volgen. We volgen Thierry vervolgens bij zijn pogingen om Banksy te vinden en vriendschap met hem te sluiten. Maar het gevolg is dat de kunstenaar de camera omdraait naar de Fransman. Wat volgt is een verhaal over het leven van deze man, die probeerde het onfilmbare vast te leggen en daarbij faalde.