• 8.985.266 stemmen

Ontwikkeld door: Peter Van den Begin en Stany Crets

Met onder meer: Els Dottermans, Peter Van den Begin en Stany Crets

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: zondag 3 januari 2010

Eerst uitgezonden op: één (België)

Plot Oud België

Antwerpen, 1978. Het variététheater “Ancienne Belgique” pakt wekelijks uit met een nieuwe revue. Lokale artiesten brengen er muziek, dans, sketches en goochelacts. That’s entertainment aan de Schelde. In de coulissen en de loges is het niet altijd feest en overheersen soms ambitie en afgunst want de concurrentie onder de artiesten is bikkelhard. Zeker nu het ene na het andere variététheater zijn deuren sluit omdat het publiek wegblijft en geen enkele overheid steun verleent. De voornaamste concurrent is de televisie. Niet alleen blijft het publiek ervoor thuis maar veel artiesten en muzikanten gaan noodgedwongen voor televisie werken.

Meningen over Oud België

avatar van arevee

arevee

dinsdag 4 december 2018
Oud België seizoen 1 Grote fan van Crets & Van Den Begin maar dit moet toch zowat hun zwakste werk ooit zijn. Oninteressant verhaal, locaties die belangrijk zijn in een serie als deze deden me weinig net als de kostuums, andere decors, de look van de personages zelfs, ... . Acteren zelf gebeurde ook lang niet altijd op niveau, nee hier kon ik weinig genot uit halen.