Silver Trails (1948)

Western

geregisseerd door Christy Cabanne
met Jimmy Wakely, Dub Taylor en Christine Larsen

Willard Jackson probeert op een makkelijke manier aan land te komen door een gevecht uit te lokken tussen de oorspronkelijke bewoners van Californië en de pioniers. Hij maakt vervalste eigendomsbewijzen van gestolen documenten aangaande de toewijzing van land. De rechtmatige eigenaren worden vermoord door zijn bende. De vervalste papieren speelt hij in handen van de pioniers. Als Don Miquel dood wordt aangetroffen, beschuldigt Jose Esteban de pioniers van moord en bedrog en het onrechtmatig afnemen van land van de oorspronkelijke bewoners. Jimmy Wakely, die in eerste instantie beschuldigd werd van de moord, probeert samen met zijn partner "Cannonball" het conflict op te lossen en de verantwoordelijke voor de onrust in het gebied te arresteren.