The Adventures of Hajji Baba (1954)

Avontuur / Romantiek

geregisseerd door Don Weis
met John Derek, Elaine Stewart en Thomas Gomez

In Ispahan, Perzië, verlaat Hajji Baba de kapperswinkel van zijn vader in de verwachting elders meer geld te verdienen. Ondertussen probeert prinses Fakzia haar vader, de kalief, om te praten, dat ze kan trouwen met de knappe, maar ook gemene prins Nur-El-Din. Fakzia’s vader is echter van plan zijn dochter uit te huwelijken aan een vriend en bondgenoot van hem en hij maakt al plannen om zijn dochter naar hem te laten reizen. Maar dan brengt een koerier een bericht over Nurel-Din, dat hij het escorte van Fakzia aan de rand van de stad opwacht en dat hij haar wil ontvoeren. Fakzia weet uit het paleis van haar vader, vermomd als een jongen, te ontsnappen. Hajji ontmoet aan de rand van de stad een krijger van Nurel-Din en het komt tot een gevecht op leven en dood. Met zijn kappersgereedschap weet Hajji de soldaat uiteindelijk uit te schakelen. Dan arriveert Fakzia ter plekke en ze ziet Hajji aan voor een krijger van Nurel-Din.