Skellig (2009)

Verenigd Koninkrijk
Familie / Mystery

geregisseerd door Annabel Jankel
met Tim Roth, Kelly Macdonald en Bill Milner

Michael verhuist met zijn vader en zwangere moeder naar een nieuw huis. Helaas voor Michael is het huis nogal oud, vies en stoffig. Wanneer hij de omgeving gaat verkennen, ontmoet hij een man die in hun tuinhuisje lijkt te wonen. Michael komt er langzaam achter wie deze persoon is en wat hij zal betekenen voor zijn familie.

Mooie, sferische film, die voor volwassenen enigszins voorspelbaar zal zijn, maar toch op de juiste momenten weet te raken.

De regisseur laat het mysterieuze verhaal door de ogen van een kind zien; voor een jeugdfilm essentieel. Kinderen zijn beter in staat om het logische te vergeten en het onlogische te accepteren, denk ik, want daar zit het manco van de film. Er wordt goed geacteerd en de hoofdpersonen zijn sympathiek.

Wat een stinkende, vieze, boeren en winden latende uilenman! Gelukkig dat de kinderen hem een beetje opvoedden
Nee, best leuk, een mooie magische film met, naast de gevallen engel belevenissen, een tweede verhaallijn over een gewoon gezin met enkele menselijke problemen. Het komt mooi bij elkaar. Af en toe waren er mooie landschappen te zien en sfeervolle belichtingen.
Niet een opvallende soundtrack, behalve het nummer 'Reasons to be cheerful' dan
Ik voelde mij niet helemaal betrokken, vandaar een 3.0