Almasty, la Dernière Expédition (2009)

Frankrijk
Komedie / Avontuur

geregisseerd door Jacques Mitsch
met Isabelle Gélinas, Robin Renucci en Alain Dumas

1989, in de Kaukasus. Jacques Grangier en Célia Pitoef, twee jonge cryptozoölogen, zijn op zoek naar de 'Almasty', de lokale yeti, die door sommige mensen beschouwd wordt als de allerlaatste levende Neanderthaler. Zij gaan naar een kermis, waar het bevroren lijk van een 'Almasty' tentoongesteld wordt. Maar Celia heeft alleen het generale idee dat het lijk van een roodharige vrouw de reden was dat er voor zorgde dat er veel volk gelokt wordt naar het kermisterrein. Twintig jaar later, keert Cécilia terug om de 'Almasty' opnieuw op te sporen, samen met haar dochter Pauline. Met haar onderzoek uit het verleden, herontdekt zij een gelijkaardige roodharige vrouw. Tot haar grootste verbazing wil deze vrouw praten, maar dan alleen tegen Jacques Grangier.

avatar van Darbie
Zeer rommelige & onduidelijke "we zijn ergens naar op zoek" film.