Kümes (2015)

1 stem

Turkije

geregisseerd door Ufuk Bayraktar
met Hasibe Eren, Ufuk Bayraktar en Selen Domaç

In de jaren 50 leiden Saniye en Süleyman samen met hun drie kinderen een rustig bestaan in een klein bergdorpje. Hun huis telt twee kamers, er is nog een schuur en op het erf staat een kippenren. Op een dag krijgt Saniye het slechte nieuws dat ze tuberculose heeft. Ze denkt dat ze nog maar kort te leven heeft en weet haar man ervan te overtuigen, in het belang van de kinderen, nogmaals te trouwen, nu met een vrouw die zelf geen kinderen kan krijgen. Zes maanden later leeft Saniye nog; sterker: de tuberculose is genezen. Wat nu?