Armored (2009)

2,83

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Nimród Antal
met Columbus Short, Matt Dillon en Laurence Fishburne

Ty Hacket (Columbus Short) heeft net zijn ouders verloren, woont samen met zijn broertje en kan eigenlijk niet rondkomen. Ty is net aan de slag bij een waardetransportbedrijf en is goed bevriend met Mike Cochrone (Matt Dillon). Wanneer Mike samen met nog een aantal collega's hun slag willen slaan door een eigen gepantserde transportwagen te overvallen moeten ze Ty wel overtuigen om ook mee te doen om hun plan te laten slagen. Ty moet er eerst niks van weten, maar zijn situatie laat hem geen keus. Hij heeft geen geld en de 42 miljoen die ze van plan zijn te stelen zullen voor een betere toekomst zorgen. Hij is overtuigd en doet mee, ware het niet dat hun hele ''waterdichte'' plan gigantisch misloopt...

120 BERICHTEN 14 MENINGEN
avatar van eppo349
Krakkemikkig, onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig verhaal. Wat de cast betreft.... niet het script gelezen, puur voor het geld. Tjonge, wat zullen die zich schamen.

leuk filmpje voor tussendoor. Alhoewel het wel allemaal zeer ongeloofwaardig is, maar goed het is maar film.

Het gaat overigens om 6 collega's en 42 miljoen dollar in tegenstelling wat hierboven geschreven wordt.

Nogal zwakke film zeg, en dat terwijl het toch niet de minsten zijn die hier bij betrekken zijn. Het verhaal is al niet zo geweldig, maar het is vooral erg inspiratieloos gespeeld, met name het eerste half uur waarin zogenaamd duidelijk moet worden wat een goede vrienden het zijn lijkt echt nergens op.
Plus veel te veel zaken die gewoon niet aannemelijk meer zijn, jammer.

Aardige film , 2,5 niet meer en ook niet minder !

avatar van Nasty
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zo, n cast en dan en dan dit slappe geval als resultaat .

Slap verhaal , slap en ongeloof waardig verfilmd .
Er kruipt rustig iemand door de vloer van de bus naar buiten terwijl de bus door een aantal mannen word los gehakt

De weinige special effects waren dan ook nog ver beneden maat .

Waste of time .

1,5 *

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Jammer van de goede cast , leuk gegeven maar waarom moet dit zulk overvallen altijd maar mis gaan verder weinig spanning.

leuke cast na sterk begin valt ie tegen.

Had een hele goeie kunnen worden

avatar van james_cameron
Zeer standaard uitgewerkt aktiefilmpje, dat na een sterk eerste half uur hopeloos vastloopt in allerlei vermoeiende toestanden. Jammer, want de cast is prima en ook visueel heeft de film wel het een en ander in huis. Helaas ontpopt de film zich als een opgepimpte b-film, compleet met voorspelbare plotwendingen en onbegrijpelijke karakterontwikkelingen.

avatar van Kricky
het verhaal was niet geheel verassend, maar de cast maakte er toch een pruimbare film van.

6,8

avatar van Noodless
Aardig filmpje dat een boeiend uur in petto heeft voor de kijker.
Daarna wordt het helaas wat minder door heel wat onlogische beslissingen van de verschillende personages. 6,5/10

Matige erg voorspelbare film met weinig actie.
Op het laatsts werd het een beetje leuk maar ja oen was hij afgelopen. Beetje jammer.

avatar van mock turtle
niet zo boeiende film die niet echt lekker loopt.
niet echt slecht, maar verre van goed

Vond m een beetje tegenvallen..
maar heb me toch redelijk vermaakt

avatar van usr14112
Beetje tegenvallende film. Een verhaal dat rammelt aan alle kanten en niet bepaald geloofwaardig overkomt. Als je de cast ziet dan zou je toch echt meer verwachten. Acteerprestatie's vielen ook niet mee. Erg gemiddeld dit.

avatar van Thorak
Aardige B-film met ooit A-acteurs.
Deze film bevestigd dat acteurs die het ooit goed deden niet altijd goed blijven. Laurence Fishburne heb ik altijd al wat overratted gevonden maar Jean Reno kon me toch altijd wel bekoren. Hier heeft hij echter maar een zielig bij rijrolletje, geloof dat hij zelfs geen eens tekst heeft in deze film. Hadden ze een aantal B acteurs genomen had dit zeker een hoger cijfer gekregen, nu is het gewoon diep triest.

Raffael77
Al in het begin van de film dacht ik van hé ik heb dit al vaker gezien.

Dat is voldoende commentaar

wat een ongelofelijke bud-film. de hoes ziet er stoer uit. de (B)acteurs doen het redelijk, maar de film is ontzettend saai, traag en kabbelt maar een beetje voort. had veel beter kunnen en moeten zijn.

avatar van Caldora
Vrij matige film, maar voor een avondje op de bank met een pilsje en het liefst wat vrienden is het prima te doen. Voordat je deze film gaat kijken moet je niet onder de indruk zijn van de cast. Vooral Jean Reno heeft wat kudos moeten inleveren bij mij; in films als Leon en Ronin is hij ijzersterk maar in deze prent had hij door elke willekeurige b-acteur vervangen kunnen worden. Ook Fischburn is niet bijster sterk.
Het plots is zoals je kunt verwachten flinterdun; het is vrij duidelijk wat de bedoeling is van iedereen. Met wat ongeloofwaardige wendingen en heel veel toevalligheden wordt er een eind aan gebreid.
Armored zal bij niemand in een top-lijst komen mag ik hopen. En als je hem nog wil zien; hij ligt ongetwijfeld over een paar maanden in de graaibak voor 3 voor een tientje.

avatar van xangadix
In tegenstelling tot velen hier viel deze film me reuze mee.

avatar van JacoBaco
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Armored is weinig aan. In het begin zat ik wel even geïnteresseerd te kijken, maar vanaf het moment dat de zwerver opduikt, ontspoord de film. Vanaf dat punt begon ik mij aan heel veel dingen te ergeren.

Alle bekende koppen zorgen voor enigzins een toegevoegde waarde, maar ik ben verre van onder de indruk.

avatar van valleyman
Zo jammer!

Met al die goede acteurs en dan ... niets!

avatar van tboezem
eddyeddy schreef:
Leuke film die makkelijk wegkijkt, niet teveel kritische vragen stellen. Drankje, Hapje en kijken.

Hmm, jameer. Dat gaat bij mij van zelf, als het te onrealistisch wordt. Ga hem alsnog kijken, omdat de script wel interessant is.

avatar van plompa
tegenvallende film die zich bjina geheel in een lege loods afspeelt. met zo een cast zou je toch meer verwachten. Ik vind het allemaal erg voorspelbaar.

avatar van Poppe
Film met een sterrencast, die op velen fronten flopt. De dialogen zijn uitermate tergend.

avatar van El-royo
Matig. Zeker niet saai, maar dit verhaal had inderdaad veel beter uitgewerkt kunnen worden.

ik vond deze film echt goed zeer zeker 5 sterren waard

avatar van snellejelle1985
was leuk zondagavondfilmpje maar meer ook niet. had er toch wel iets meer van verwacht!

maar wel de moeite waard om te kijken hoor

Goede film die toch wel een plotwending had kunnen gebruiken.
Idee was best goed maar er had echter meer mee gedaan kunnen worden.

avatar van Elineloves
Ach, zo slecht was hij nog niet eens. Ik was allang verrast toen 'mijn Fernando Sucre' ineens in beeld verscheen. Wat een snoepie is het toch!

Voor een saai avondje op de bank is dit wel een leuk filmpje. Spannend is hij niet, maar met een zak chips of wat er ook voor handen is om te snacken krijg je de tijd gemakkelijk om. Ook de acteurs zijn absoluut niet onverdienstelijk. Jawel, best oké.

avatar van erpunited
Niet super slecht maar ook zeker niet super goed. Een matige vertoning van goede acteurs maar heb me wel redelijk vermaakt. Een aardig filmpje om een keertje te kijken.