Fucking Different (2005)

Duitsland
Drama / Erotiek

geregisseerd door Jörg Andreas, Eva Bröckerhoff, Jürgen Brüning, Michael Brynntrup, Martina Minette Dreier, Juana Dubiel, Undine Frömming, Isabella Gresser, Ebo Hill, Hollyandgolly, Heidi Kull, Marcus Ludwig, Peter Oehl, Nathalie Percillier, Kristian Petersen, Michael Stock, Waltraud Weiland en Ades Zabel
met Bridge Markland, Paula Rosengarthen Ehlers en Birgit Ullmann

Fucking Different is een omnibusfilm die de lesbische- en homoliefde laat zien. Een zevental lesbische filmmaaksters kregen de opdracht een film over de herenliefde te maken en tien homoseksuele regisseurs een film over de vrouwenliefde.

Lijkt een aardig idee, lesbo's maken films over homo's en omgekeerd. Over hoe zij de liefde tussen vrouwen en tussen mannen zien. Nou, daar zijn we niet veel wijzer van geworden. Niets geleerd over het 'specifieke' van de voorkeur voor het eigen geslacht, noch bij mannen noch bij vrouwen.
Maar er zat ook niet één film bij die je langer dan een minuut bijblijft. Kortom, een zinloze exercitie. Geen enkele film is erotisch, origineel of informatief, En dan duren 90 minuten heel lang.
Zes jaar later is een vervolg gemaakt, Fucking Different XXX. Die heb ik nog niet gezien. Ik vrees met grote vreze.