The Picture of Dorian Gray (2006)

1 stem

Drama / Thriller

geregisseerd door Duncan Roy
met David Gallagher, Noah Segan en Christian Camargo

Een moderne bewerking van Oscar Wilde's verhaal over ijdelheid is geplaatst ten tijde van de jaren 80 art-scene in New York. De jonge en zeer aantrekkelijke Dorian Gray wordt de muze van de homo-kunstenaar Basil, die hem letterlijk onsterfelijk maakt in een videoportret. Door het tijdloze videobeeld wordt de ijdele Dorian bang om zijn jonge schoonheid te verliezen en sluit hij een pakt met de duivel. Terwijl zijn videoportret steeds ouder en lelijker wordt blijft Dorian jong en beeldschoon. Maar de schoonheid van buiten wordt meer en meer overschaduwd door zijn monsterlijke karakter...

avatar van Goodfella_90
Wie gaat nou een onverfilmbaar boek verfilmen..

Huh? Ik ben dit verhaal al wel vaker in films tegen gekomen hoor. Zou niet weten waarom dit onverfilmbaar zou zijn...

avatar van Goodfella_90
Alleen al omdat het hoofdpersonage nooit zo buitenaards mooi kan zijn als beschreven in het boek.

Frans Sarneel
Gisteren deze film gezien tijdens het 'Delfts Film Gayvenement'. De combinatie van het oorspronkelijke wat archaïsch Engelse taalgebruik van Oscar Wilde en de (soms wat geforceerd) hippe en snelle filmstijl werken soms wat vervreemdend en misschien is het allemaal ook net wat té pretentieus, maar ik heb er toch zeker van genoten... Al was het maar van de mooie mannen! Overigens is de hoofdrolspeler David Gallagher wat mij betreft zeker niet de aantrekkelijkste. Geef mij maar zijn aanbidder Basil! :-p

Probeer wel een versie mét Nederlandse ondertiteling te vinden, want zonder is het zo af en toe wat lastig te volgen.