• 8.985.774 stemmen

Drama / Romantiek | Miniserie

Alternatieve titel: Jackie Collins' Hollywood Wives

Genre: Drama / Romantiek

Ontwikkeld door: Aaron Spelling en Douglas S. Cramer

Met: Candice Bergen, Angie Dickinson, Candice Bergen, Angie Dickinson en Anthony Hopkins

Datum van release: maandag 1 september 1986

Eerst uitgezonden op: ABC (Verenigde Staten)

Plot Hollywood Wives

Hollywood Wives draait om de rijke vrouwen in Hollywood, die zich de hele dag bezig houden met niets doen, rijk zijn, roddelen, intriges en overspel. De dames raken geïntrigeerd door de mogelijkheid mee te mogen spelen in een film die is geschreven door Montana Gray en verfilmd gaat worden door haar man Neil Gray. De vraag is nu alleen wie er de hoofdrol mag gaan spelen in de film.

1 september 1986 (1 uur en 30 minuten)

De rijke, aantrekkelijke vrouwen van Hollywood vullen hun dagen met intriges en affaires. Wanneer er een filmproducent op zoek gaat naar een nieuwe vrouwelijke hoofdrolspeelster, gaan de dames de strijd met elkaar aan.

4 september 1986 (1 uur en 30 minuten)

Filmregisseur Neil Gray is nog steeds op zoek naar de meest geschikte hoofdrolspeelster voor zijn film. In zijn privéleven heeft hij de nodige affaires, met bijvoorbeeld de seksgodin Gina Germaine.

8 september 1986 (1 uur en 30 minuten)

Elaine Conti besluit een enorm feest te organiseren in de hoop op deze manier een grote rol voor haar man binnen te kunnen slepen in de nieuwe film.

Deze boeiende mini -serie trok begin jaren '80 miljoenen mensen en ik hou hier nog steeds een goed gevoel aan over.

Met vele bekende gezichten oa ook nog met Joanna Cassidy, Mary Crosby (toen erg beroemd door de hit-serie Dallas ja en dochter van Bing Crosby) , Angie Dickinson, Steve Forrest, Roddy McDowall, Suzanne Somers, Robert Stack, Catherine Mary Stewart.

Maar de echte hoofdrol was voor de tv-ster acteur Andrew Stevens die vele vrouwen harten destijds l sneller liet kloppen.

Deze tv-film zouden ze moeten uitbrengen op dvd, ik heb zo wie zo al veel met de jaren '80.