The Man Who Walked Alone (1945)

Komedie / Drama

geregisseerd door Christy Cabanne
met Dave O'Brien, Kay Aldridge en Walter Catlett

De oorlogsheld korporaal Marion Scott wordt om medische reden uit het leger ontslagen. Scott komt onderweg Wilhelmina Hammond tegen, die op haar huwelijksdag op de vlucht is met de auto van haar verloofde Alvin Bailey. Wilhelmina geeft Scott een lift en tijdens de rit legt ze hem haar situatie uit. Onderweg stranden beiden wanneer de benzinetank leeg is, maar worden vervolgens door passerende agenten van autodiefstal beschuldigd en gearresteerd. Op het politiebureau kan Wilhelmina zich uiteindelijk identificeren, maar Scott wordt als deserteur aangezien.