Eagle Eye (2008)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller

geregisseerd door D.J. Caruso
met Shia LaBeouf, Michelle Monaghan en Rosario Dawson

Wanneer Jerry Shaw (Shia LaBeouf) en Rachel Holloman (Michelle Monaghan) allebei een mysterieus telefoontje krijgen van een onbekende vrouw, komen ze door dit toeval met elkaar in aanraking. De vrouw bedreigt hen en hun familie met de dood en brengt Jerry en Rachel in verschillende levensgevaarlijke omstandigheden. Hierbij gebruikt ze de hedendaagse technologie om elke stap die ze doen te controleren. Uiteindelijk escaleert de situatie en worden deze twee gewone mensen de meest gezochte voortvluchtigen. In een race tegen de klok proberen ze er samen achter te komen wat er werkelijk gaande is en waarom hen dit overkomt.

hub_011
aardige film niet meer en niet minder

Goed. Je neemt Alfred Hitchcock, North by Northwest, Die Hard en 2001: A Space Odyssey en doet alsof Paul Greengrass hem gemaakt heeft. Dat D.J. Caruso niet bijzonder vindingrijk is wisten we al, maar dit slaat echt alles. Wat een draak.

Ik ben erg benieuwd, moet hem nog gaan zien, Shia LaBeouf vertelt al wel veel goeds. Echt een goede opkomende ster!

SanderSander88
coenvanbeek schreef:
Shia LaBeouf vertelt al wel veel goeds. Echt een goede opkomende ster!

*Proest*

avatar van Charlie Cheese
Zo, flink veel gejat uit andere films..

Batman
Die Hard 4.0
Get Smart
(had er nog 2 maar weet zo even niet meer)

..Desondanks toch wel goed te kijken.

Kansloos en warrig....

avatar van MrLee
Heerlijke actie en leuk verhaal. Boven verwachting goed, zeker geen spijt van gehad.

avatar van M.Goodkat
Charlie Cheese schreef:
Zo, flink veel gejat uit andere films..

Batman
Die Hard 4.0
Get Smart
(had er nog 2 maar weet zo even niet meer)

..Desondanks toch wel goed te kijken.

Beter goed gejat dan slecht bedacht??? Toch?

avatar van Flipman
Een mager drietje, voorlopig. Meer zal 't niet worden, want dit is eigenlijk het gehandicapte broertje van Enemy Of The State. En de film voegt nergens echt iets toe. Er zitten spannende stukken in, maar dat maakt nog geen goeie film. En een heleboel patriottistisch gewauwel doet de film voor mij ook nogal de das om.

M.Goodkat schreef:

Beter goed gejat dan slecht bedacht??? Toch?

True

@Flipman: Juist, die film hoorde er ook nog bij.

Nog vergeten te zeggen, toen die armyguy en die vrouw in het 'water' vielen dacht ik dat dan die waterstof was, VET dacht ik, bleek het dus toch water te zijn daarna. DOH

Droevig gemiddelde want de film is heel goed in elkaar gezet, en het is van het begin tot het einde heeééél spannend!

Ik vond het wel een vette film.

Maar als we nou allemaal gaan oordelen op orgineelheid of over het jatten van films..

1tje is begonnen met een teen slasher movie..en er zijn een miljoen films gekomen waar ook teens worden geslacht..
dus laten we vooral niet gaan oordelen over het jatten van films enzo

Hoi , is dit de moeite waard om te kijken of beter wachten tot die op dvd is.

avatar van Flipman
Mesmerized schreef:

dus laten we vooral niet gaan oordelen over het jatten van films enzo

Nou, ik was mee met een groep en heel veel keus was er niet op het tijdstip dat we de bios zouden gaan bezoeken. En mijn voorkeur gaat gewoon uit naar films met een beetje meer originaliteitsgehalte, waar veel producties van Hollywood gewoon niet aan voldoen. Gelukkig is er méér dan Hollywood.

avatar van cafe1900
Dit is een van de meest spannende films die ik de laatste tijd gezien heb. Vanaf de eerste minuut tot aan het eind van de film spannend en dat zie je niet meer zo veel vandaag de dag.

avatar van bateman
Begint best spannend, maar de film zakt steeds verder af. Dit komt omdat na een half uur het plot duidelijk is en je dan begrijpt waartegen wordt gevochten. De ene actiescène volgt de andere op, beetje overkill, alhoewel de achtervolging met de auto's wel leuk is gedaan. 1 keer kijken en dan nooit meer.

avatar van Roel-
davo schreef:
Hoi , is dit de moeite waard om te kijken of beter wachten tot die op dvd is.

Beter wachten tot die op dvd uit is. Hoewel de geluidseffecten in je eigen huiskamer minder zullen zijn en de film dan nóg minder indruk zal maken. Tenzij je natuurlijk een superdeluxe home cinema set thuis hebt staan met een top surround system .

avatar van Roel-
cafe1900 schreef:

Wat vond je er zo spannend aan dan? In mijn ogen waren de actiescènes zo voorspelbaar dat er weining spanning te voelen was. Bovendien was het camerawerk zo belabberd dat je nauwelijks kon volgen wat er gebeurde.

avatar van Shinobi
Op zich wel een vermakelijke film om te zien. De film begint sterk met goed in elkaar gezette actie scènes, zoals de auto achtervolging, ontsnapping door hijskraan, dat op de auto sloperij enz.

Maar gaandeweg de film als je steeds meer en meer van het plot te weten komt, kom je er gewoon achter dat het nergens op slaat dat een op los geslagen supercomputer dit allemaal regelt.

Camera werk had ook iets beter gekund, iets te veel trillend beelden naar mijn mening waardoor je sommige (spectaculaire) scènes niet goed kon volgen.

Wat ik wel jammer vond is dat Jerry op het eind niet dood ging, het moest weer zo een vrolijk einde worden.

Gewoon een film voor tussendoor als er niks boeiend is, nipt 3, 0 sterren.

Mesmerized schreef:

dus laten we vooral niet gaan oordelen over het jatten van films enzo

Even voor de duidelijkheid . Ik bedoelde met het jatten dat er bepaalde scenes in zitten (In de tunnel, het melodietje wanneer de bom zou ontploffen etc..), die vrijwel exact uit mijn genoemde films kwamen. Niet het verhaal of thema zegmaar. Het verhaal vond ik nog wel redelijk aan de originele kant.

avatar van ralfsjam
lekkere actie film, wel over de top, en daarom niet echt iets voor mij.en omdat het over de top is, kijk ik meteen anders naar de film. niet meer om hem te volgen, maar hoe hebben ze dat gedaan?
en dat is jammer! acteurs waren goed (Billy Bob is altijd leuk) en er zat een lekkere snelheid in, maar echt boeien kon het me niet....

in het begin vond ik hem maar saaii en had m bijna afgezet maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan ant daarna werd ie echt super
goeiie film

avatar van nacbreda076
cafe1900 schreef:

geen moment rust... heerlijk!

avatar van tn2543
Jeetje wat een schijtfilm. Ik vond het werkelijk geen bal aan. De trailer zag er goed uit waardoor ik toch enigzins nieuwsgierig bleef alvorens het kijken van de film.

Het eerste stuk is volgens sommigen saai. Maar ik vond dat juist nog het beste stukje uit de hele film. Door de dramatiek in het beginstuk wordt je toch in de film getrokken. Helaas werd het na het eerste half uur echt slechter en slechter. Ik begon al snel door te krijgen dat deze film bijna een kopie is van IRobot(Will Smith) en Die Hard 4 en daardoor was de spanning er voor mij snel af.

Het hele verhaal vond ik ook eens nergens om gaan. In het begin wordt de spanning er in gehouden, door niet kenbaar te maken wie de badguy/badgirl nou precies is.

Het verhaal is onwerkelijk. Bijvoorbeeld toen die ene Iranees een stroomschok kreeg van de elektriciteitkabel. Ik moet zeggen dat de elektriciteitskabel wel heel excact bestuurd werd.

De achtervolgingscenes waren rommelig en niet te volgen. De regisseur heeft naar mijn mening gewoon wat explosieven en wat hard rijdens auto's op elkaar laten botsen tussen het drukke verkeer.... en daar ging een zo een scene dan 10 minuten over. Heel erg saai....

Shia LaBeouf deed gewoon zijn werk zoals we van hem gewend zijn. Verder niets bijzonders. Ik vond Rosario Dawson geen toegevoegde waarde in de film hebben. Ze hadden wel een leuker jong moedertje kunnen scoren daar ergens in die Hollywood industrie ....naar mijn mening.

Onwerkelijk, chaotische achtervolgingscenes, geen sterke verhaallijn, slechte cast, zelfde scenario als iRobot en Die Hard 4.

Ik gaf deze film een 0,5. Ik vond hem echt heel slecht.

juuljuul schreef:
Dit meen je niet, spannend? Ik zat me te ergeren man. Ze kunnen alles regelen behalve een gun om die *(&*$% computer eens een lesje te leren? SLOOP HAAR GEWOON!! Wat doen ze moeilijk.

Roel- schreef:
Gister bij gebrek aan beter naar pathé gegaan om "Eagle Eye" te zien. De trailer trok me al niet echt, maar ik moest toch wat op mijn Zaterdagavond.

De film begon wat warrig en hierdoor vroeg ik me al vrij snel af wat me nu eigenlijk te wachten stond. Wat me direct opviel was het camerawerk. Allemachtig wat was dat zwak en ongelooflijk zenuwslopend, ik kreeg er naarmate de film vorderde gewoon hoofdpijn van. Tijdens actiescènes was het een grote onoverzichtelijke chaos en had je geen idee wat er nu eigenlijk gebeurde. Kortom: geen touw aan vast te knopen.

Het verhaal zelf was op zichzelf wel aardig, maar het werd bij vlagen onnodig ingewikkeld en het werd allemaal wel heel erg ongeloofwaardig. Bovendien werd er constant een te hoog tempo aangehouden waardoor het af en toe niet meer te behappen was, onbekende termen die op je afgevuurd werden en een hoop geschreeuw, rond rennen en schieten. De spaarzame momenten van rust waren dan weer erg geforceerd en "gedwongen" emotioneel. Met een plot wat erg teleurstellend was en een einde wat mij allerminst kon bevredigen bleef er weinig goeds over aan "Eagle Eye".

Om dan toch iets positiefs te noemen zal ik maar op het degelijke acteerwerk wijzen. Hier is vrij weinig op aan te merken, niet hoogstaand maar zeker niet slecht. Uitzondering hier vond ik Shia LaBeouf die een puike rol neerzette en mij in positieve zin opviel.

Al met al een matige film die niets nieuws te bieden heeft en verzuipt in zijn eigen tempo.

HELEMAAL MEE EENS!!!
Was niet van plan naar deze film te gaan maar ivm met de tijd toch naar deze,ik snapte er weinig van ging allemaal heel snel.
Het acteerwerk was idd van de hoofdrol spelers vooral wel goed!

Écht een geweldige film, telleurstellende score voor een film waarvan je naar een uur nog een grijns op je gezicht heb. Gister gezien in IMAX, écht een belevenis! Heerlijke film!

Maandag ga ik 'm zien!

avatar van tn2543
Faits schreef:
Maandag ga ik 'm zien!

Bespaar je de moeite....

De popcorn in de bioscoop was nog beter dan de film zelf.

Ging met redelijke hoge verwachtingen naar deze film. De trailer zag er goed uit en het plot kon ook goed zijn.
De eerste helft voordat ze ontdekken wat het is, is de film spannend en wil je ook graag weten hoe het zit.
maar zodra het bekend is dat het een supercomputer is, stortte de film in elkaar. Originaliteit was weg en het was helemaal niet meer geloofwaardig. De trillingen van de koffie sloegen helemaal nergens op.

Er wordt nog geprobeerd emotie in de film te stoppen, wat ook mislukt. Je krijgt weinig medelijden met de personages en hun situatie.
het einde was ook niet al te best, ze probeerden zoveel moeilijke dingen om het te stoppen, uiteindelijk bleek het zo simpel om Aria gewoon kapot te slaan, waarom al dat moeilijke gedoe dan

De droge humor vond ik wel geslaagd in deze film, Billy Bob Thornton met zijn kenmerkende grappen waar ik van hou.