Angels & Demons (2009)

Alternatieve titel: Het Bernini Mysterie

Thriller / Mystery
138 minuten / 146 minuten (extended cut)

geregisseerd door Ron Howard
met Tom Hanks, Ewan McGregor en Ayelet Zurer

Symboloog Robert Langdon wordt na de dood van de Paus door het Vaticaan ontboden omdat de Illuminati, een doodgewaande, mysterieuze sekte, ergens in Rome een bom heeft geplaatst. Ze willen het conclaaf verstoren en hebben de vier preferiti, de kardinalen die kans maken om tot paus te worden verkozen, gegijzeld. Elk uur zal één van hen sterven. Samen met Vittoria Vetra, de collega van een vermoorde wetenschapper, volgt Langdon een eeuwenoud spoor dwars door Rome om de daders te pakken...

avatar van moviemeterman
Kijk! Dit nou weer eens een film om naar uit te kijken!
Ik hoop dat de film zo goed is als dit boek, net als dat boek beter is dan het boek van de eerst film...

De HD versie:

avatar van deLeeuw
Geweldige trailer en poster! Ik ben echt razend benieuwd! Hopelijk heeft deze iets meer pit en actie dan The Da Vinci Code, die er tevens ook echt mocht wezen!

avatar van Stephan
Na het lezen van dit boek (als tweede na de DaVinci Code) had ik véél meer het gevoel... dit is een FILM.
Ik hoop dat het aan mijn verwachtingen voldoet. de DVC vond ik helemaal niet slecht, dus ik denk dat het wel goed komt.

avatar van JohnWilliams
Nieuwe poster zo te zien, geweldig! Ik kan niet wachten!

under/the/sea
Ben benieuwd naar deze film.

Hankieh
Heb een boek van Dan Brown gelezen wat ik prachtig vond. Het was niet dit boek en ook niet de davinci code maar dat boek was zeker leuk.

Dus op zich lijkt mij dit wel wat.
Ben benieuwd hoeveel boeken ze nog gaan verfilmen van Dan Brown.

Bonifatius
Eindelllijk is bekend wie Maximilian Kohler en de Hassasin spelen: Kohler wordt gespeeld door Armin Mueller-Stahl en de Hassasin door Nikolaj Lie Kaas, er is zelfs al een foto van de Hassasin:

Ziet er goed uit, goede keuzes!

AC/DC
Het personage Robert Langdon speelt ook in de Davinci Code dus dit zal wel een vervolg/nieuwe film zijn. Ben benieuwd.

Het verhaal van het boek speelt zich voor het boek van The Da Vinci Code af.

Pastichio Rocker
Ik heb die hele Dan Brown-hype nooit gesnapt.

avatar van Stephan
Pastichio Rocker schreef:
Ik heb die hele Dan Brown-hype nooit gesnapt.

Jeetje...

avatar van M.Goodkat
Wel weer Hans Zimmer, das het belangrijkste

avatar van JohnWilliams
M.Goodkat schreef:
Wel weer Hans Zimmer, das het belangrijkste

Inderdaad!

avatar van brabusRUS
Word deze film pas in mei verwacht. Damn.

avatar van N811
Bommen onder het Vaticaan?
Deze film brengt terroristen nog op ideeën.

Net zo goed als jouw hele top 10 ter inspiratie bij terroristen (en zigeuners) kan werken...

avatar van N811
Waarom haal je zigeuners er nou bij? die zijn onschuldig.

avatar van Quentin
LOL

Dat denk je maar, totdat ze straks achter die bomaanslagen op het vaticaan zitten...

avatar van Don MN
JohnWilliams schreef:

Inderdaad!

Ja, muziek is zo'n belangrijk aspect in een film. Vorige soundtrack was erg mooi.

avatar van Don MN
Het boek vond ik spannender dan The Da Vinci Code trouwens. Benieuwd hoe ze het probleempje met de tijd van gebeurtenissen oplossen.

over welk probleem heb je het precies?
en ik ben het wel met je eens, de da vinci code lees je snel door, hopelijk word zn nieuwe boek (solomon keys) net zo goed als deze!

k.l.o.o.t.z.a.k.
Herkansing voor Ron Howard. Ik heb het gevoel dat deze film veel beter zal worden dan The Da Vinci Code. Ben benieuwd.

avatar van Albus Dumbledore
Deze lijkt me ook wel leuk. Tom Hanks en Ewan McGregor zijn erg goede acteurs en de Da Vinci Code vond ik een erg leuke film.

avatar van mnrk
Dit is zeker te weten een film om naar uit te kijken. Tom Hanks speelde ook in DVC een perfecte rol. En dan nu samen met Obiwan op jacht naar slechte priesters...dit belooft wat.

avatar van Emiledj
N811 schreef:
Bommen onder het Vaticaan?
Deze film brengt terroristen nog op ideeën.

Denk je dat terroristen geen boeken lezen?

Ben zeer benieuwd naar deze release. Ik was toch wel aangenaam verrast van Davinci Code (misschien als één van de weinige), mede door het feit dat ik eigenlijk de film los zag van het boek.

Ook deze release zal het boek natuurlijk niet evenaren (wat heb ik dit boek met plezier en spanning gelezen...), maar toch laat de trailer een erg gave sfeer zien. In mei pas... naja, als het het maar waard is

Het boek: Het Bernini Mysterie is echt fantastisch, kan echt niet wachten tot de film uitkomt, verheug me er al super lang op.

avatar van HarmJanStegenga
Nieuwe trailer. Ziet er erg goed uit wat mij betreft.

avatar van Ajax&Litmanen1
Wow! Dat kan je wel zeggen!

Ik zag veel bekende zaken uit het boek terug in de trailer. Dit is echt 1 van de films waar ik echt op wacht.

Lijkt me even suf als de vorige.