Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

A Cry in the Night (1956)

Film noir / Misdaad

geregisseerd door Frank Tuttle
met Edmond O'Brien, Brian Donlevy en Natalie Wood

De psychopaat Harold Loftus stalkt en valt verliefde stelletjes aan in de "Lovers Lane". Nadat Loftus Liz Taggart's vriend heeft overrompeld, ontvoert hij Liz en sluit haar op in een sjofel één-kamer appartement. Hoewel Liz weinig last van Loftus heeft, heeft ze genoeg reden om bang voor hem te zijn, aangezien Loftus de afwijkende gewoonte heeft kleine dieren brutaal te doden. De vader van Liz' vriend, politieman Dan Taggart en de bevriende officier Ed Bates, kammen, zelfs in strijd met alle politieregels, de stad volledig uit op zoek naar Liz en haar ontvoerder.