Birds of America (2008)

Drama / Komedie

geregisseerd door Craig Lucas
met Matthew Perry, Ben Foster en Ginnifer Goodwin

Morrie is de oudste van drie kinderen en voedde na het overlijden van zijn ouders zijn jongere broer Jay en kleine zusje Ida op. Nu woont hij samen met zijn vrouw Betty in het ouderlijk huis, is leraar en heeft problemen met zijn stoelgang. De hond van de buren heeft dat niet en doet zijn behoefte in de tuin van Morrie en Betty. Zijn buurman is zijn meerdere op zijn werk, en om een vaste aanstelling te krijgen, schikt hij zich naar diens wensen. Dan wordt Jay in elkaar geslagen en aangereden. Morrie haalt hem in huis en ook Ida trekt bij hen in.

Niet echt geweldige film. Soms grappig - maar naar mijn mening had vooral Matthew Perry wel wat overtuigender mogen acteren.

avatar van RodneyS
Best wel vermakelijke film dit! Grappig op de juiste momenten, drama op de juiste momenten. Acteerwerk was volgens mij prima in orde. En wat een prachtig bevredigend eind zeg, haha.
Gewoon lekker wegkijk filmpje, die misschien af en toe een beetje saai was.

avatar van koosspoorloos
Wat een prut poster dat had een kind van 10 ook gekund

avatar van .Fee.
Ik vond het net iets te saai. De acteerprestaties waren daarentegen wél voldoende.

geen mening maar een vraag; hoe en waar hebben jullie deze film gezien? Ik heb hem nog in geen enkele Nederlandse dvd-winkel bijv gezien.

avatar van eppy
koosspoorloos schreef:
Wat een prut poster dat had een kind van 10 ook gekund

kweenie vind de poster wel geinig, en das een groot kind van tien als ie zeefdrukken kan maken die apparaten zijn huge!

avatar van eppy
'k vond de film wel goed, zit in ieder geval een sterke boodschap in, of een grote het is maar hoe je het bekijkt.........

Verwarrende film over verstikkende normen, vernedering, frustratie en verstoppertje spelen binnen een gezin, waarbij ik geen idee heb wat de regisseur nu eigenlijk bedoeld heeft. Het is een stevig portret van een familie uit evenwicht dat vermengt lijkt te worden met meditatie en symboliek. De acteerprestaties liggen onder niveau.

avatar van The Goss
Ik weet niet precies wat ik er van moet vinden. Op zich wil de film wel een boodschap brengen, maar komt dit maar fragmentarisch naar voren. Komt denk ik ook door telkens flarden van hun verleden los te laten in de film, zodat er telkens een tipje van de sluier van hun toch redelijk verknipte verleden wordt opgelicht.

Al met al kabbelt het me iets teveel voort om tot een voldoende te komen, maar anderszijds kijkt het ook niet onaangenaam weg.

avatar van Jeremiah1989
Liek57 schreef:

internet

Al bij al nog zo slecht niet deze Amerikaanse komedie, met een bitter en ernstig ondertoontje, waarin een toch wel "rare vogels"-familie ten tonele wordt gevoerd.
De enige slapstick-scène (in het park) heeft dan nog een betekenis : hoe dan ook, ze horen gewoon bij elkaar ...en mogelijks wordt het "perfect".

avatar van Robi
Film over twee broers en een zus die uit elkaar gegroeid zijn en weer tot elkaar komen. De film is zeker geen hoogvlieger, maar hij heeft wel een sympathieke uitstraling en is net amusant genoeg.

avatar van Pazmaster
Op zich wel een leuke cast maar Perry is hier duidelijk niet op zn best. De film is wat traag en niet al te interessant en qua emoties is het nogal aan de vlakke kant. Het begint allemaal een beetje tam maar langzaam maar zeker komt het toch wel tot een soort van hoogtepunt, er zitten dan ook best een aantal leuke momenten in.