The Lion King (1994)

Alternatieve titel: De Leeuwenkoning

Animatie / Familie

geregisseerd door Roger Allers en Rob Minkoff
met de stemmen van Matthew Broderick, Rowan Atkinson en Jeremy Irons

In Afrika wordt de jonge leeuw Simba geboren als zoon van de leeuwenkoning Mufasa. Dat zint Mufasa's jaloerse broer Scar absoluut niet, die nu niet langer de eerste troonopvolger is. Terwijl Simba een onbezorgde jeugd geniet in zijn vaders koninkrijk, smeedt Scar samen met een groep hyena's een plan om zowel Mufasa als Simba uit de weg te ruimen, en zo zelf de macht te kunnen grijpen.

AGE-411 schreef:

Moet hier toch op terugkomen: WHO FRAMED ROGER RABBIT is mijn favoriete animatiefilm

wie boeit dat nou?

avatar van darkjaap
inderdaad

AmazingPP schreef:
Welk grapje bedoel je?

@ Iron Maiden en darkjaap:
AGE-411 wil alleen aangeven dat hij terugkomt op zijn conclusie dat hij The Lion King de beste animatiefilm vind. Hij verkiest blijkbaar Who Framed Roger Rabbit nu boven TLK ook al is dat niet een 100% animatiefilm (maar nog steeds leuk )

avatar van Iron Maiden
en ik vraag me alleen af of iemand iets geeft om zijn mening.

avatar van lordsnoopy
Dit is natuurlijk wel een discussie site, waar mensen hun mening geven over een film. Als je niet geïnteresseerd bent in iemands mening, heeft het ook weinig nut om een discussie bij een film te volgen...

avatar van Iron Maiden
ik ben de "discussie" zelf begonnen en zijn post had niks met de film te maken. nu jij weer.

avatar van Metalfist
Zijn post had juist wel iets met de film te maken. Vroeger vond hij DEZE film de beste animatiefilm maar die is nu van de troon gestoten door Who Framed Roger Rabit.

avatar van maxo922
mooie disney film, al was hij niet mijn favoriet. * 3,5

film_kaza
Vandaag eens goed bekeken.
Lion King is op vele gebieden erg sterk. Animatie, humor, muziek, voice acting en personages. Alleen opgeefmoment word het wat traagjes, en word iets voorspelbaars dat niet echt bijzonder is erg uitgerekt. Waardoor deze geen 4,5 krijgt.

avatar van Fazcinating
Geweldige film!

lol
leeuwekoning
leeuwenkoning 2

zoek de 2 verschillen?

zitten hier de vandalen van de van dale achter?

GreenHorN schreef:
lol
leeuwekoning
leeuwenkoning 2

zoek de 2 verschillen?

zitten hier de vandalen van de van dale achter?

Leeuwen Koning moet het zijn volgens Mij
Hoe dan beiden klinkt voor geen meter

Lion King
Klinkt Cooler

En volgens Mij klopt de aangegeven speelduur van 84 minuten ook niet

avatar van serpico
En volgens Mij klopt de aangegeven speelduur van 84 minuten ook niet
Volgens mij wel.

serpico schreef:
Volgens mij wel.

Kan me haast niet voorstelen dan zo'n coole film zo kort duurt
Deste GROTER Mijn waardering als tie werkelijk zo kort duurde
Dammm is veelste telang geleden dat ik deze gezien heb hoog tijd om weer es met open mond en grote ogen te bewonderen is alleen vervelend dat deze nergens tekoop is

Ooh I looooove the Lion King!! Iedere keer kan ik me weer zo inleven dat ik tissues vol snuit...Ode aan de regisseurs!

avatar van roc12345
Beste animatiefilm die ik ooit heb gezien

Wall-E Madagaskar Finding Nemo zijn gemoderniseerd. Lion King 1994 is de beste The Legend.

Tegenwoordig is hij niet overal te koop te vinden

avatar van STEN_91
AmazingPP schreef:
Toen een vriendin en ik in de bioscoop zaten om naar de rerelease van "The Aristocats" te gaan kijken, kregen we de beginscene als trailer, dus de complete song "The circle of life". Toen die trailer afgelopen was hadden we beide tissues nodig. Het openingsnummer is overweldigend en nog steeds, wanneer die olifanten mijn huiskamer instampen, pakt het me. De film is zeker 1 van de betere Disney's, maar zelf heb ik toch meer met het oude werk van Disney. Ook zitten er in The Lion King z.g. een grapje van de tekenaars, waarvan ik denk: is dat nu nodig? Daarom: 3,5 *

grapje van de tekenaars?

K@i
Weet iemand waar of deze uberhaubt nog ergens in Nl tekoop is voor een Redelijke prijs
zoek deze als sinds 2000

zoek deze als sinds 2000
Als je toevallig geïnteresseerd bent in een regio 1 uitgave kan ik je wel helpen.
Anders kun je niet meer dan Marktplaats / eBay afzoeken en meer betalen dan de winkelwaarde of wachten tot hij weer in de winkel komt...
Nu heb ik ergens gelezen dat hij voor 8 jaar in de kluis zal liggen, dus dan zou The Lion King in 2011 weer in de winkels moeten verschijnen.

lordsnoopy schreef:

Wat betekent dat Regio 1 uitgave een Kopie

avatar van HarmJanStegenga
Wat betekent dat Regio 1 uitgave

Lees dit maar even.

Wat betekent dat Regio 1 uitgave een Kopie
Nee, aan kopiëren doe ik niet
Ik heb deze uitgave gekocht vanwege de extra's. Omdat ik al een normale regio 2 uitgave (dus Nederlandse gesproken en ondertiteld) in mijn bezit heb, heb ik de regio 1 versie niet nodig. Mocht je dus geïnteresseerd zijn in de Lion King met Engelse / Franse audio en ondertiteling, dan mag je hem wel overnemen.

lordsnoopy schreef:
Nee, aan kopiëren doe ik niet

Hmmm hoeveel vraag Je dervoor
Zou sowieso dan na December moeten ..........

avatar van lordsnoopy
Laten we het verder over PM afhandelen, voordat het te erg off-topic wordt

avatar van JGB
JGB
Beste Disney tekenfilm (?)

JGB schreef:
Beste Disney tekenfilm (?)

Niet Alleen van Disney

avatar van Lovebreeze
is het waar dat deze gekopieerd is van kimba?

Lovebreeze schreef:
is het waar dat deze gekopieerd is van kimba?

Yep

Anti Lion King fans Gebruikten dat ook Meteen als AanvalsPunt om Deze Film naar Beneden Tehalen

Beter Goed Gekopiert dan Slecht Bedacht Zeg Ik

avatar van lordsnoopy
Ik vind het eerder een reden om Disney af te kraken dan om de film slecht de beoordelen. Het enige wat je over The Lion King kan zeggen in relatie met Kimba, is dat het verhaal niet origineel bedacht is.