Gitano (2000)

1 stem

Spanje

geregisseerd door Manuel Palacios
met Joaquín Cortés, Laetitia Casta en Marta Belaustegui

Andres, zanger en muzikant, werd onterecht beschuldigd van de moord op Romero, een lid van zijn band en in de gevangenis opgesloten. Wanneer hij vrijkomt stelt hij vast dat het leven niet meer is als voordien. Zijn vrouw Lucia heeft een affaire met een andere man en zijn intimiderende vader wordt geobsedeerd door wraakgedachten tegen Don Manuel, die aan het hoofd staat van een lokaal misdadig syndicaat, waarvan één van de leden Romero gedood zou hebben terwijl hij op straat Andres verdedigde in een gevecht. Don Manuel is ook de vader van Lucia en van Lola, de vrouw van een andere zanger uit Andres' groep: El Peque. Deze laatste probeert Andres te overtuigen een punt te zetten achter het verleden en weer een carrière op te bouwen in de muziekwereld.

avatar van Mac Hammer Fan
Kreeg twee Nominaties in 2001: voor een Fotogramas de Plata Award en een Goya Award. Toch wel te veel eer.