Righteous Kill (2008)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Jon Avnet
met Al Pacino, Robert De Niro en 50 Cent

Twee ervaren New Yorkse rechercheurs (Al Pacino en Robert De Niro) proberen de link te leggen tussen een recent gepleegde moord en een zaak die ze jaren geleden hebben opgelost. Betekent dit dat er een seriemoordenaar vrij rond loopt? En hebben ze destijds de verkeerde man achter de tralies gezet?

Pastichio Rocker
cafe1900 schreef:

Deze persoon geeft 4 sterren voor Dunja en Daisy, dat zegt toch genoeg denk ik.

Zegt helemaal niks want die film is best leuk.

avatar van james_cameron
Ik las overigens ergens dat de stunt die uitgevoerd wordt door de stuntman/ vallende pop van Curtis Jackson naar verluid 50 cent heeft gekost. En dat zie je.

The Last

Ik vond dit een prima, vermakelijke film. Ok tuurlijk wordt hij helemaal gemaakt door Al Pacino en De Niro, twee topacteurs, maar dat kun je ook van bijv. Scarface zeggen, die film zou ook niks zijn zonder Al Pacino.

Ok het is geen knaller, maar goed genoeg voor een leuke avond. Om hem nou een 1 te geven vind ik wel erg underrated. Tuurlijk is heat beter maar saai was deze zeker niet.

Ben het wel eens dat 50 cent helemaal niks te zoeken heeft in deze film, gelukkig was hij ook amper in beeld.

goeie film, is niet heel erg speciaal maar door al pacino en robert de niro word t toch een stuk beter gemaakt

avatar van lagaiske
Flauwe film met een voorspelbaar einde.
Wat ik debiel vind aan deze film is de gedichten zijn hand geschreven.
Ze verdenken iemand bij de politie.
Wel ga al hun handschriften na door iemand die hierin gespecialiseerd is en je hebt de dader!!!!
Man wat is dit ongeloof waardig.
Een 2 voor De Niro en Al Pacino die het vrij goed doen.
Verder is der maar weinig aan deze film.

avatar van V
V
Flauw is het juiste woord. Beetje op een simplistische manier de kijker op het verkeerde been proberen te zetten. Been there, done that. Niets nieuws onder de zon. Wel lekker dat Neil wraak heeft genomen op Vincent.

Zonde dat Pacino en de Niro zich laten lenen voor dit 'videovoer'. Matige film die al vanaf het begin niet kan boeien. De tijden van 'Heat' zijn toch echt voorbij. Vooral de Niro heeft zich de afgelopen jaren in de luren laten leggen door slechte scripts (voorbeeld: City by the sea), maar ook Pacino heeft wel wat troep gemaakt (people i know bijv). Ze moeten een voorbeeld nemen aan Brando, die maakte gewoon nauwelijks films meer.

avatar van nacbreda076
zeker wel een hele goeie film

Wat een zwakke film. Heb je zulke goede acteurs bij elkaar (behalve die 50 cent sulletje) en dan maak je er zo'n troep van. Het verhaal was ook zeer mager. Een gemiste kans dit. De kans dat je die 2 bij elkaar krijgt is al niet groot en dan verpest je het zo.

avatar van bateman
Tegenvallende film, script is slecht. Verhaal is niet spannend genoeg en zeer voorspelbaar en rammelt echt aan alle kanten.
1 keer zien is voldoende

Vind het persoonlijk een aardig goede film. Wel wat voorspelbaar, maar zeker de moeite waard om eens te bekijken.

SSS
Pacino en De Niro dat was mij bekend maar ook Curtis Jackson (50 Cent)?? Dat moet dan wel een hele goede film zijn!

Autopilot movie. Ik heb gewoon zin om het einde te spoileren zodat jullie 100 minuten bespaard worden.
usual suspects einde begint nou echt te irriteren bij films

avatar van janhero
Gewoon politiefilmpje. Meer niet

avatar van decsss
Leuk om een keer gezien te hebben. Acteurs doen het aardig maar komen niet geloofwaardig over. Script is te simplistisch en voorspelbaar, waardoor het wel leuk is. Maar nooit echt weet te boeien. 3*

avatar van Roel-
Tja, wat moet ik hier nou van zeggen. Verhaal erg magertjes en eigenlijk alleen Al Pacino bakt er wat van, vond De Niro niet speciaal. En een beetje jammer dat ze gasten als 50 Cent met deze jongens laten "acteren".

avatar van M.Goodkat
Al Pacino en Bobby moeten eens gaan denken aan hun pensioen.
Ze zijn megagoeie acteurs maar ze hebben hun hoogtepunt gehad

neem bijvoorbeeld Jack Nicholson; gestopt bij The Departed
De laatste goeie film die ik van Al heb gezien was The Recruit en Insomnia en dat is ook al een tijdje oud
En Robert de Niro, de echte meest bangelijke film die nog van hem heb gezien was Goodfellas.
Dat ze daaraan eens denken, ze hebben hun tijd gehad.

avatar van Rosenrot
Dit is een typisch voorbeeld hoe twee voortreffelijke acteurs van een mooi verhaal een briljante film kunnen maken. Deze film is mooi integer en degelijk gemaakt. Met de twee beste acteurs die ik ken deze film is een topper en dus een aanrader. daarom ook voor deze film een 5.0

crack1
Volgens mij een gemiste kans,een voorbeeld van een repeat-verhaal. Er is niets nieuw onder de zon...pfff

money talks

avatar van witboek
Zéér voorspelbaar, maar heb hem wel uitgekeken omdat ze toch wel goed acteren. Ze blijven toch wel goed

M.Goodkat schreef:
Al Pacino en Bobby moeten eens gaan denken aan hun pensioen.
Ze zijn megagoeie acteurs maar ze hebben hun hoogtepunt gehad

neem bijvoorbeeld Jack Nicholson; gestopt bij The Departed
Dat ze daaraan eens denken, ze hebben hun tijd gehad.

Die jonge acteurs kunnen juist niet acteren, we mogen nog blij zijn met acteurs als de deze. De laatste tijd spelen ze films waar iedereen jong knap en een perfect gezicht hebben.

avatar van Monte Cristo
Leuke film om en keer te kijken,natuurlijk 2 top acteurs die ik graag samen in een film zie,maar het is niet wat ik er van verwacht had,als de film heat een 5 waard is is deze voor mij een 3,5

avatar van otherfool
Armetierige buddy-cop film diept alle clichés zonder gêne op. Werkelijk geen draadje originaliteit is hier te vinden. Pacino voldoet, Gugino in een wat dubieuze rol ook en Dennehy is zelfs prima, maar het script is flauwtjes en inspiratieloos. Verder valt De Niro tegen en mag die neppe reppert zich voortaan weer met nonmuziek gaan bezighouden. Voeg dit allemaal bij de meest waardeloze finale denkbaar en je hebt al met al een hoop ellende bij elkaar.

Avnet maakte al de slechtste film van 2007 en het enige positieve wat ik eigenlijk over Righteous Kill kan zeggen is dat hij exact 3x zo goed is als 88 Minutes...

1,5* derhalve.

avatar van niethie
Wat een verlopen gezichten of die poster overgens.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
niethie schreef:
Wat een verlopen gezichten of die poster overgens.

De heren gaan dan ook langzaam richting de 70, valt dus best mee dan

avatar van Woltertjes
Leuke film.
Was wel wat voorspelbaar.
Maar ik heb wel genoten.

88Fabian
Best een goeie film.maar niet fantastisch.

Veel te voorspelbaar. Al zijn het 2 goede acteurs, ze zijn niet goed genoeg voor de film goed te maken. Niet de moeite voor te kijkn in de bioscoop, kopen, huren of te downloaden.
En 50-cent kan helemaal niet acteren. Hopelijk heeft hij het ook door na het zien van deze film en doet hij het nooit meer.