Am Ende Kommen Touristen (2007)

Alternatieve titel: And Along Come Tourists

Duitsland

geregisseerd door Robert Thalheim
met Alexander Fehling, Ryszard Ronczewski en Barbara Wysocka

Sven Lehnert wil dolgraag zijn civiele dienst in het buitenland doen. Alleen in het Poolse dorpje Oswiecim, beter bekend als Auschwitz, is er nog plek. Vol goede moed reist hij af naar Polen, maar al snel merkt hij dat de haat jegens Duitsers nog sterk geworteld is bij de oosterburen. En al helemaal bij Stanislaw Krzeminski, overlevende van kamp Auschwitz, de man voor wie Sven dient te zorgen. Het enige lichtpuntje aldaar is Ania, een tolk, op wie Sven al snel verliefd wordt. Als Ania echter een baan krijgt in Brussel, lijkt Svens leven in Polen geen leuke toekomst te worden.

Afgelopen weekend deze film in Duitsland gezien. Boeiend thema over heden en verleden in Auschwitz en de relatie tussen Duitsland en Polen. Had voor mij wel wat meer uitgediept kunnen worden. Aan het eind toch een beetje onbevredigend gevoel.

Valparaiso
Film met ongewoon onderwerp, gesitueerd op een ongewone locatie.
Opwindend is het allemaal niet en de kans is groot dat je af en toe op de klok kijkt.
Toch een aangenaam tussendoortje.

avatar van Darbie
Weinig spectaculair, maar een film over iemand die NIET de Militaire Dienst in wil, verdiend mijns inziens een redelijk beloning.

Had inderdaad meer uitgediept kunnen worden (zie gauke).

Beetje een gemiste kans , mooi gegeven maar niet goed uitgewerkt ik had meer over de verhalen over de concentratiekampen willen horen en zien.