Biraghin (1946)

1 stem

Italië

geregisseerd door Carmine Gallone
met Lilia Silvi, Andrea Checchi en Lauro Gazzolo

Het verhaal van drie studentes aan een balletschool La Scala in Milaan. Één van de drie blinkt in haar testen uit en, wanneer de Prima Ballerina ziek is, wordt zij verzocht om haar plaats in te nemen, waardoor zij beroemd wordt. Drie rijke mannen overstelpen haar met geschenken in de hoop haar hart te veroveren. Een journalist die weet dat zij de dochter is van een arme huisbewaarder, is passioneel verliefd op haar. Op een bepaald ogenblik wordt het noodzakelijk dat zij een besluit neemt en nodigt ze hen allemaal uit.