När Mörkret Faller (2006)

Alternatieve titel: When Darkness Falls

Zweden / Duitsland
Drama / Thriller

geregisseerd door Anders Nilsson
met Oldoz Javidi, Mina Azarian en César Saracho

Drie verhalen over respect, loyaliteit en geheimzinnigheid. In het eerste verhaal verweren twee jonge zussen zich tegen de in de familie geldende gedragscode. Dit komt hen duur te staan. Twee uitsmijters van een populaire club worden aangevallen door criminelen, waardoor er een totale oorlog ontstaat. Een geprezen journalist dient een aanklacht in tegen haar man die ze beschuldigt van mishandeling. Dit zet kwaad bloed bij haar collega's.

avatar van Fryce
Gewoon goed.

Prima film over dingen die uit het leven zijn gegrepen.
De 3 verhalen die niets met elkaar hebben te maken zijn prima vertelt door een puike cast.
Je wordt er bij momenten stil van zo schokkend zijn de verhalen.
Echt een aanrader deze prent.

avatar van SnakeDoc
Prima film.

Ben doorgaans niet zo kapot van films die uit verschillende van elkaar lostaande delen bestaan, maar deze zat goed in elkaar, en het gewsitch tussen de 3 verhalen was totaal niet hinderlijk.

Ik was vooral onder de indruk van het verhaal over de buitenlandse meisjes. Beiden speelden ook fantastisch.

avatar van Nijmegen
Begon zo hoopvol met het verhaal van de religieuze familie. Uiteindelijk gewoon op alle fronten slecht uitgewerkt met als dieptepunt die scène op de snelweg

avatar van Boenga
Heel sterk drama, over wat wraak, jaloezie en tradities met mensen kunnen doen.
De mix van de drie verhalen zorgt voor een hoog tempo, en de gebeurtenissen en het geweld grijpen je voortdurend bij de keel.
Voeg daar nog eens een groep uitmuntende acteurs bij, en je hebt een absolute topfilm.

Eén minpunt dat er geen 5* van maakt: het einde is echt wel te happy. De regisseur wou allicht de kijkers niet al te veel frustratie en een slapeloze nacht bezorgen, maar het contrast met wat eerder in de film (en in het echte leven helaas) gebeurt, is te groot.

Maar zonder de minste twijfel: absolute aanrader !!