Truands (2007)

Frankrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Frédéric Schoendoerffer
met Benoît Magimel, Béatrice Dalle en Olivier Marchal

Claude Corti is één van de meest invloedrijke criminelen van Parijs. Door zijn contacten met criminelen over de hele wereld weet hij aan alles te komen. Maar Claude heeft een zwakke plek, hij is doodsbang om die positie te verliezen. Hij doet er dan ook alles aan om concurrentie en eventuele vijanden uit de buurt te houden. Hij verzamelt een hele groep mensen om zich heen, die hij daarvoor nodig heeft, maar al die mensen hebben hem op hun beurt weer voor iets anders nodig, al is Claude zich daar nog niet van bewust.