Day of the Dead (2008)

Horror

geregisseerd door Steve Miner
met Mena Suvari, Nick Cannon en Stark Sands

Als militair Sarah haar zieke moeder naar het ziekenhuis brengt, ontdekt ze dat een heleboel mensen in het Amerikaanse stadje tegelijkertijd ziek zijn geworden. Het duurt vervolgens niet lang voor het gruwelijke virus dat deze zieke mensen in hun lichaam hebben hun drager transformeert in bloeddorstige wezens. Sarah, een paar collega's en nog wat andere mensen worden vervolgens aangevallen door deze hongerige monsters. Ze moeten nu alles op alles zetten om uit de handen van deze zombies te blijven en te overleven.

orbit
Daarvoor moet je bij George zelf zijn..

R9
normaal zij nzombie films wel leuk, maar deze sloeg nergens op,.. de zombies waren ook veel te snel en flexibel voor zombies..
het leuke van zombies is juist dat trage gedrag

Hectometersnor schreef:
(Day of the dead 2 niet meegerekend).

day of the dead 2 bestaat niet eens

_dangerous_ schreef:

day of the dead 2 bestaat niet eens

Oh jawel! Day of the dead 2

_dangerous_

als je die film als een vervolg op day of the dead ziet...dan weet ik het ook niet meer

day of the dead (oude versie, dus niet de zogenaamde remake) is een vervolg op dawn of the dead, met andere woorden: day of the dead is de DERDE deel, dus sowieso klopt de titel day of the dead 2 niet

day of the dead 2 is gewoon een prullenbak film die je niet eens mag meetellen
en heeft ook niets te maken met de films van opa romero

Ik antwoordde alleen op de uitspraak van u dat Day of the dead 2 niet bestond. Heb ik ergens geschreven dat ik deze als vervolg zie op?

Ps: Bedankt voor de info. Ik had zelfs nog nooit van Romero gehoord!

Mr Confused schreef:

Ps: Bedankt voor de info. Ik had zelfs nog nooit van Romero gehoord!

met day of the dead 2 bestaat niet bedoelde ik dat er geen vervolg bestaat op day of the dead (oude versie)

de film die jij noemt is gewoon een b film die mee wilt liften op het succes van de romero trilogy

ps: no thanks man, Romero moet sowieso allang met pensioen gaan. Hij is steeds slechter aan het worden. (eigenlijk is hij nooit een topper geweest naar mijn mening)

_dangerous_ schreef:

Ik was sarcastisch

avatar van martinovitch
Haha goed zo mr confused !

Mr Confused schreef:

Ik was sarcastisch

lees mijn tekst maar nog een keer 'slimmerik'

martinovitch schreef:
Haha goed zo mr confused !

eerst de situatie begrijpen dan pas lachen

jij ook confused ofzo??

Jij zit wel snel op je paard hé, dangerous!

Bid Sprinkhaan
deze filmmakers moeten haast wel zo dood zijn als de zombies in de film om ons anno 2008 nog met dit soort dooie films lastig tevallen

avatar van behangdelul
Hectometersnor schreef:
Was wel vermakelijke film opzich.

Vond het wel een van de minstevan de "of the dead" reeks. Land of the dead blijft de slechste (Day of the dead 2 niet meegerekend).

Ik ben benieuwd naar Diary of the dead.

2 en halve ster, heb me aardig vermaakt maar hier zijn veel betere van gemaakt

Waag je dan niet aan Rise of the Dead

avatar van megablackhell
ik vond die film van day of the dead steen goed.

Tja, Miner hé.

Waar Romero dit jaar teruggreep naar de schuifelzombie, komt Miner met iets geheel nieuws. De versnelde zombie. Spastisch lopende zombies in fast forward voor extra effect. Het effect is gelijk aan wat je soms ziet in van die melige 90s HK action flicks. In een zombie film als deze past het jammer genoeg echt niet.

Er wordt nog redelijk omgesprongen met het kleurgebruik, maar Miner had beter wat meer geld aan een betere cameraman uitgegeven. En misschien de volgende keer ook een professioneel editor aangenomen. Echt vreselijke slechte namaak.

Film heeft verder weinig tot niks meer te maken met het origineel (waar ik ook niet weg van was), beetje vreemd om het dan te bestempelen als remake, of de film in ieder geval dezelfde naam te laten dragen.

Zombies zijn verder redelijk saaiig. Enkele leuke ideetjes (zoals het shot door het luchtrooster met de omhoogspringende zombie) maar verder zombie boredom.. Iets waar ik anno 2008 echt niet meer op zit te wachten. Goor is het ook al niet, die typische Miner-kills (telkens weer die cut, amper een volledig kill in beeld) vind ik ook echt niks.

Ik ben geen Miner-wizz, maar dit is wel wat ik van de man verwacht. B-nonsense waar het amateurisme vanaf druipt. De na-aperij doet hem verder ook echt geen goed.

Prullenmandwerk dit. 1.0*

Edit: erg gave poster wel, jammer dat het verspilde moeite was.

Dawn of the dead blijft de topper van de hele reeks maar deze is zeker niet slecht. Heb er van genoten.
4.5

avatar van grid8400
dikke 3,5* lekker kijkvoer.

Ik had er niets van verwacht, maar vond deze film wel goed. kan niet op tegen dawn of the dead, maar toch lekker vermaakt.

ninoboy1
Ik vind de Zombiefilm van tegenwoordig fake overkomen, maar kom, bij zombiefilms moet je niet op dat soort dingen letten, gewoon verstand op 0 zetten, en dan valt hij wel mee!

avatar van Mister_Movie
Aangenaam verrast door deze film. De negatieve commentaren hier maakten me wat argwanend, maar het valt heel goed mee voor de liefhebber van zombiefilms.

Eigenlijk heeft de film helemaal niets toe te voegen aan het genre, maar dat is ook geen voorwaarde voor een goede film. Veel actie, mooi uitziende zombies, genoeg schokeffecten, af en toe wat drama, meer moet dat niet zijn. Het werd hier op een frisse manier gebracht, zonder verveling voor de kijker.

Wat inderdaad wat fout is aan de film is dat de zombies prima kunnen lopen, dan weer kunnen denken en dan weer niet en plotseling ook al op het plafond blijken te kunnen lopen. Maar laten we dat maar met een glimlachje nemen. Het is ook ergens wel begrijpelijk van de regisseur: het gaat om een dorpje en allicht waren er niet genoeg zombies om er al wandelend een gevaarte van te kunnen maken.

Zombiefilm verder uit het boekje, maar goed gebracht.

BS
Matige A-film.
Betere B-film.

Na wat reviews hier gelezen te hebben ben ik de film gaan kijken en ik moet zeggen dat ook ik het best een leuke film vind.
Nu moet ik wel zeggen dat ik het remake-idee niet zie want ik ken het orgineel niet, maar het is toch best leuk gedaan.

Waar ik me het meest aan stoor is het camera-werk. Vaak erg schokkerig en snel gemonteerd op punten dat ik het nou juist niet wil. En dat is jammer.
Voor de rest zijn de zombies niet echt apart ofso en is het verhaal ook niet origineel.
Wat ik wel goed vond waren de special effects, toch best goed gedaan op veel punten en dat is een opkikker want er wordt natuurlijk veel gemoord en gehakt en dergerlijk.

Zoals ik in het begin al zei voor een A-film komt het wat slap uit de was en komt het op punten tekort. Voor een B-film mag hij er zeker wezen en hij kijkt ook gewoon lekker weg.

Mijn advies is verwacht niet teveel en ga lekker kijken want al met al is het gewoon een best leuke film.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Beneden gemiddelde zombiefilm die niet kan tippen aan Dawn Of The Dead (en dan met name de remake) of de 28-serie om maar iets te noemen. Zelfs Diary Of The Dead is nog beter.
Slecht geacteerd. Slechte verhaallijn. Het ontbreken van spanning en goede gore. Hoog B-gehalte maar ditmaal onbedoeld.. Met name de special effects zijn erg goedkoop.
Overslaan..

Zinema

orbit
Ach, de oorspronkelijke Day Of The Dead krijgt ook nogal wat kritiek te verduren, maar stiekem is dat de beste van de hele Romero-trilogie. Zo slecht zal deze dus ook niet zijn

avatar van Minotaures
Echt een remake vind ik dit niet. Wel nog net te bewonderen als je zombie's knuffelt. 1,5*

Zijn mening = mijn mening over de film! Waarschuwing: Spoiler-praatjes!

Ik verwachte er niet veel van. Gewoon leuk tijdverdrijf.

avatar van Cheo
Als je van zombiefilms houdt, wees gerust deze over te slaan
Leek echt helemaal nergens op, zoals eerder gezegd: Die 'fastforward' zombies waren echt belachelijk. Daarnaast waren de acteerprestaties slecht net als het script.
De vegetarier zombie spande toch eigenlijk wel de kroon, omfg. Niet te vergeten de prachtige slotscene, waar het zombiehoofd nog even voor de camera verschijnt, schrikken zeg...

1.0* voor de af en toe nog redelijke gore

avatar van jefferdb
Ik vond de film in tegenstelling tot de meeste van jullie wel goed, leuk wegkijken alleende vegetarische zombie was te ver gezocht en belachelijk
maar ik vond dat de film enkele leuke dialogen bevatte en zeer goede actie van mij 3.5sterren

avatar van jefferdb
BS schreef:

Volledig mee eens

avatar van Atomaster
superslecht, zo zijn ze ziek (beetje wit rond de ogen en een eigenaardige hoest) en 2 seconden later zijn ze supersnelle springende zombie's met een opengerete gezicht en pus overal.
Een van de slechtste zombiesfilms die ik ooit heb gezien.