Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Gore Verbinski
met Johnny Depp, Orlando Bloom en Keira Knightley

In deze donkere tijden waarin piraten harteloos worden vermoord en piratenschepen genadeloos worden vernietigd, besluiten kapitein Barbossa, Will Turner, Elizabeth Swann en de crew van de Black Pearl om naar het einde van de wereld te reizen om kapitein Jack Sparrow te zoeken. Om daar te komen moeten ze eerst langs piraat kapitein Sao Feng in het gevaarlijke, maar exotische Singapore, om zijn schip en de belangrijke landkaart te bemachtigen, dat hen naar het einde van de wereld zal brengen. Als Jack gevonden wordt, lijkt zijn gevangenschap hem nog gekker gemaakt te hebben.

avatar van Diamantje06
Wat een poep zeg, en echt extreem belachelijk die trouwscene.

avatar van timburton
ll_Sparrow schreef:
Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe een rukfilm ik dit vind.
Dus bij deze.

Heb je inderdaad al vaak gezegd... Zó vaak, dat ik begin te denken dat je er misschien over moet ophouden en de film een 0,5 te geven... Een 1,0-film is niet echt film waar je een keer in de 7 dagen een berichtje bij plaatst met 'Wat een rukfilm' en 'De makers zijn echt gek geworden'... Maar goed, zal wel aan mij liggen.

timburton schreef:

Maar goed, zal wel aan mij liggen.

nee hoor, ligt aan hem.

avatar van Albus Dumbledore
Diamantje06 schreef:
Wat een poep zeg, en echt extreem belachelijk die trouwscene.

Haha, vond die eigenlijk wel leuk.

Wat ik jammer aan deze film vind, is heel dat gezeik over Calypso en dan is het al helemaal belachelijk en een beetje kinderachtig dat Tia Dalma vervolgens uitgroeit tot een enorm mens en uiteen spat in miljoenen krabbetjes. Ook vind ik het behoorlijk stom dat de kist van Davy Jones kinderachtig en grappig is neergezet, met heel die klonen van Jack (die tot mijn ergenis later in de film ook weer terugkeren). Ik zou willen dat Davy Jones' kist iets engs zou zijn, iets wat je bij blijft en spannend is. Als dat allemaal zo zou zijn, zou ik hem haast net zo goed vinden als Dead Man's Chest (wat ik de beste Pirates vind), maar nu vind ik de derde Pirates de slechtste Pirates.

Kevin13
Zoals je in de film ziet had Sparrow geen flauw benul dat hij in de Kist zat. Hij hallucineerde en dode sommige van zijn hallucinaties... Vind ik niet kinderachtig...

avatar van kevinhiero
snapte hem na 2x kijken nog niet goed, maar dat bleek acheteraf niet alleen aan mij te liggen, hoop dat 4 weer wat minder vaag wordt als die ook echt komt....

DaZtorm
Zeer jammer dat er z'n slechte derde deel is gemaakt van toch wel een geweldige 1e en 2e deel. Dit is geen film dit is 2,5 uur achter elkaar gemonteerde actie zonder verhaal. Nee, dit is echt niets. Ik vrees dan ook een deel IV

1* voor de moeite

Bitking
DaZtorm schreef:

1* voor de moeite
Pwiew amai, misschien kijk je niet zo graag naar dit gerne films? Ik heb de film niet gezien, maar ik ben er toch helemaal zeker van dat deze film zeker meer waard is dan een 1.

avatar van Morton Rainey
Een tegenvaller in vergelijking bij de andere
maar toch speelt Johnny Depp Jack weer als de beste

avatar van missl
1 punt voor de opmerkingen van Jack Sparrow. En 1 punt omdat het er allemaal heel goed uit ziet. Verder is het echt dramatisch, het duurt allemaal erg lang, een onsamenhangend verhaal en het heeft niets van wat de eerste 2 wel hebben.

avatar van dvd-me
Morton Rainey schreef:
Een tegenvaller in vergelijking bij de andere
maar toch speelt Johnny Depp Jack weer als de beste

Ik vind dit juist de beste

avatar van Hip-Hop Drunkie
Minder als de vorige films en vond deze ook op sommige momenten wat saai....
Ook sommige scenes vond ik wat te overdreven, maar ja dit is niet echt mijn genre films maar heb deze gaan huren omdat die tweede toch wel redelijk goed was en dat einde van de tweede film roept gewoon op om de derde te gaan bekijken.

Zeer vermakelijk als je de
andere delen ook hebt gezien.

*4.0*

ondanks dat het n heel andere soort film is dan de voorgaande, bllijft het n topper

1-2 waren meer adventure en op land, dit was meer n spookverhaal op zee, en veel meer zeeslagen

avatar van Noodless
Humor en de actiescènes zijn weer top in deze derde film. Maar wat duurde het allemaal lang !!! Ook het verhaal wordt heel vaag verteld en de gevechten bleven soms eindeloos duren. Te veel is te veel. De concentratie vervaagde bij mij ook bij al die gevechten. Sommige scènes hadden wel degelijk ingekort kunnen zijn. Opmerkelijk vind ik wel dat er zoveel actiescènes zijn, maar dat er geen enkele echt bij blijft. Dat had je bij de vorige delen zeker wel.
Toch nog een 7/10 voor de knappe beelden, de sfeer, humor en Johnny Depp.

Bitking
Heel mooie 3de deel! Valt mij goed op dat hier veel meer humor is ingestoken dan de vorige delen. Heel leuk gedaan alweer!

avatar van komerad
Na de 1e had ik vrij hoge verwachtingen van de volgende delen.. nefast. Deze doen de naam van sequel alle eer aan.

Middelmaat.

Van alle acteurs in deze film vondt ik de acteurs Barbossa (geoffrey rush) en Sao Feng (Yun-Fat Chow) het meest overtuigende overkomen in tegenstelling tot de 3 hoofdrolspelers.
Mischien omdat de rol van harde piratenkapiteins hun beter afgaan dan Orlando Bloom als stille jogen die alles voor zichzelf uitmaakt.

Johnny Depp doet het goed maar al veel minder overtuigend overkomen als in Dead man's chest en zeker Curse of the black pearl.

Het verhaal die verder gaat met Davy Jones is zo onnodig.
Davy Jones had al een groot main character verhaal in Dead mans chest.
In At worlds end lijkt het fel bergaf te gaan met de figuur die iedereen vreesde in de 2e film.
In deze film is hij eerder een emotionele freak die onmiddelijk in de macht is van The east indian trading company.
Als je dan Dead mans chest herbekijkt lijkt Davy Jones totaal niet zo stoer meer.

Een beetje hetzelfde geval met Captain Barbossa die ongeveer hetzelfde was in Curse of the black pearl, maar in deze film aan de touwen hangt van Elisabeth Swann en Tia Dalma.
Maar bij het herbekijken van de eerste film na het zien van At World's end, is het toch niet zo erg als het herbekijken van de glorieuze Davy Jones als bad guy.

Het verhaal loopt ook een beetje uit de hand ergens in het midden van de film.
Sparrow loopt veel te overdreven in de kijker dat het op sommige vlakken zelfs irritant kan overkomen.
Hij kan zich op geen enkel moment gedeisd of ernstig houden wat hij wel kon in de eerste film toen hij kost wat kost wraak wou nemen op zijn muiters.

De film is goed te bekijken tot de omkanteling van The black pearl.
En het verhaal tegen Becket pas begint.

De ophanging in het begin van de film was ongewoon voor een Disney film.
Leuke film en zeker voor herhaling vatbaar.
Alleen moet ik in de helft van de film doorbijten.
Het extra stukje film na de aftitteling maakt ook nog een beetje goed.

avatar van serpico
Nou, gelukkig ben je wel in staat om realistisch te blijven over de kwaliteit van de film. Als je zoveel kritiek hebt en dan nog steeds op 5* uitkomt

Een film van topkwaliteit!
De verhaal, acteurs, humor en effecten alles weer dik in orde.
Vooral de droge humor van Jack Sparrow, lig altijd in een deuk door die gast. De Pirates reeks moet je gezien hebben, ben benieuwd naar de nieuwe deel.

4.5* (9/10)

avatar van R1992
in de bios gezien, duurde véééeeeeeeeelste lang.
als je op het begin de draad alkwijt bent hoef je de rest van de film ook niet te zien, wat ik had

te langdradige dialogen die te weinig met aktie worden afgewisseld, óf humor zoals in deel 1 en 2.
Te veel verhalen en personages die door elkaar lopen, waardoor et voor mij niet duidelijk werd welk persoon wat aan het doen was en wat het doel daarvan was.

Op het einde komt iedereen bij elkaar zodat ze kunnen vechten, waardoor voor mij de voorgaande 2 uur verspilde kijkmoeite was.
Al lang geleden dat ik deze film zag maar voor mij nog steeds onduidelijk wat al die personages de 2 uur voor t gevecht aan het doen waren.
Toch strak geacteerd, vooral Barbossa en t gevecht was vet, vond alleen jack sparrow slechter dan in deel1 en 2.
mooie locaties;)

avatar van Movie Jim
Goeie film. Maar ze hadden geen 3de deel moeten maken want na het tweede deel vond ik het al wat slechter worden.

avatar van MaxiJazz
helemaal niet slecht deze film.alleen raar (open) einde.Ze hadden de andere wereld ook beter kunnen uitdiepen.Zo was het allemaal een beetje voorspelbaar maar nog steeds leuk.

Die volgens geruchten dit jaar of volgend jaar zou uitkomen !
Johnny depp is namelijk wel gevraagd en hij heeft ja gezegd, Alleen Keira niet.. Wel jammer !

avatar van MaxiJazz
Rich_B schreef:
Die volgens geruchten dit jaar of volgend jaar zou uitkomen !
zonder keira gaat het natuurlijk niet he

avatar van Triztan
Rich_B schreef:
Die volgens geruchten dit jaar of volgend jaar zou uitkomen !

Geen keira, dat klinkt goed vind ik

avatar van brymj
ja wat acteert zij slecht zeg

??? Wat is er in hemelsnaam mis met het acteerwerk van Knightley? Ze doet het prima in mijn ogen en werk buiten PotC heeft toch wel bewezen dat ze kan acteren. Kan me nou niet indenken wat er op haar aan te merken valt?

Kevin13
Vond ze hier wat overacteren maar voor de rest niets op haar aan te merken...

avatar van brymj
ik ken niet veel van haar werk buiten de potc films maar ik vind haar soms erg en inderdaad overacterend overkomen, maar geldt ook voor orlando bloom en sommige andere acteurs in deze film