Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Gore Verbinski
met Johnny Depp, Orlando Bloom en Keira Knightley

In deze donkere tijden waarin piraten harteloos worden vermoord en piratenschepen genadeloos worden vernietigd, besluiten kapitein Barbossa, Will Turner, Elizabeth Swann en de crew van de Black Pearl om naar het einde van de wereld te reizen om kapitein Jack Sparrow te zoeken. Om daar te komen moeten ze eerst langs piraat kapitein Sao Feng in het gevaarlijke, maar exotische Singapore, om zijn schip en de belangrijke landkaart te bemachtigen, dat hen naar het einde van de wereld zal brengen. Als Jack gevonden wordt, lijkt zijn gevangenschap hem nog gekker gemaakt te hebben.

avatar van Minotaures
Ah, dan is mijn post erover oud nieuws. Dan kunnen sommige personen het alsnog weten, dat is - (als ze het lezen). Want niet iedereen gebruikt de forum over bepaalde onderwerpen.

avatar van joeri592
vind dit de minste, maar toch is deze ook redelijk vermakelijk

avatar van Minotaures
Kevin13 schreef:
Look boys, A lost bird, a lost bird that never lurned to fly

Dit vind ik ook nog een mooie zin (Jones): Ah, love... A dreadful band(ah!).

avatar van serpico
Minotaures schreef:

Dit vind ik ook nog een mooie zin (Jones): Ah, love... A dreadful band(ah!).
And yet ... so easily broken!

avatar van Jaxxx
Die Johnny Depp is lekker bezig zeg! Hij krijgt 41 miljoen voor Pirates deel 4! Ik zou zegge ga door met uitmelkerij en maak de rijke mensen nog rijker!

avatar van Sasja
wen er maar aan, ze doet het toch wel met bijna elke film

avatar van Martijnnn
Dat valt hard mee, lijkt wel een trend om tegenwoordig niet veel meer te vragen voor films, zijn dan wel meestal van die vrienden films.

avatar van Sasja
ik doelde eigenlijk op het uitmelken van films

avatar van Martijnnn
Oh ja dat gebeurt jammer genoeg vaker, soms is het niet erg, als ze er maar de tijd voor nemen.

avatar van roc12345
Jack Sparrow terug voor 41 miljoen
Geplaatst op 07-10-2008 om 12:17 door Aadil Chaudry

Een aantal weken geleden werd bekend dat Toby Maquire 50 miljoen dollar krijgt voor zijn rol in Spider-man 4 en 5. Het kan echter nog gekker... Johnny Depp krijgt voor zijn rol in een vierde Pirates Of The Caribbean een voorschot van 41 miljoen dollar!

Ondanks dat dit 'lichtelijk' boven modaal is, is er enigszins wat voor te zeggen. De eerste drie delen brachten bij elkaar namelijk zo'n 1,9 miljard euro op... Kassa! De vraag is of Depp de centen nodig heeft, want zijn verdiensten over 2008 komen hiermee neer op zo'n 93 miljoen dollar.

Overigens keren Orlando Bloom en Keira Knightley mogelijk niet terug in Pirates 4, die ergens in 2012 uitkomt.

Reinbo
Zou ik ook vragen om in nog zo'n misbaksel te moeten opdraven.

roc12345 schreef:
Jack Sparrow terug voor 41 miljoen
Geplaatst op 07-10-2008 om 12:17 door Aadil Chaudry

Tsja, als de fans nou eenmaal een kaartje kopen, dan kun je de formule uitmelken. De vervolgen worden steeds minder.

avatar van The One Ring
2012? Hopelijk betekend deze opvallend lange periode van 4 jaar dat ze extra tijd gaan steken in het script.

Van mij hoeft het allemaal niet meer overigens. Het begon erg leuk met deel 1, maar de serie is intussen wel flink uit de hand gelopen.

Reinbo
The One Ring schreef:

Hebben ze de tijd om het record aantal van 32 verschillende schrijvers te breken...

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Dit derde en overduidelijk minste deel van de serie zou eigenlijk het einde moeten betekenen. Helaas is dit niet het geval. De uiers van de melkkoe zullen ondanks de schraalheid nog wat glaasjes melk moeten produceren. Na deel een had men echter ook gelijk kunnen stoppen. Het schmieren van Depp begint nu lichtelijk te irriteren en er is weinig wat de film biedt om dit te kunnen verkroppen. Matig.

avatar van mnrk
serpico schreef:
De eindscène in de maalstroom is ontzettend knap gemaakt. Sowieso onbegrijpelijk dat ze de oscar voor special effects niet gewonnen hebben. Maar die eindscène is ook nog eens vreselijk cool

Mee eens...ik vond dit deel persoonlijk het beste deel uit de serie tot nu toe...

Afwachten wat ze met deel 4 gaan doen.

avatar van lucdecoster
Wat een gedrocht. De eerste 2 uren was er niets te beleven. Na 2 uren eindelijk een gevecht te zien maar dan was de film bijna gedaan. J.Depp moest zich schamen zoveel geld te krijgen voor deze film.

avatar van Tommy De Vito
Tegenvaller, minste van de 3.

avatar van White Trash
Minste van de drie.. tijd geleden gezien is niet veel blijven hangen maar vond het verhaal dan ook erg warrig en zwaar over the top gaan

avatar van evadege
Samen met deel één t leukst, maar toch jammer van t einde. T is dan wel een soort 'eind goed al goed', maar toch ook weer niet, want Will gaat dood.. Ach..:p

*4,0

avatar van psycholamp
evadege schreef:
want Will gaat dood.. Ach..:p

Behalve een spoiler is dat ook niet waar.

avatar van Sasja
heeft zeker de film niet afgekeken

avatar van Martijnnn
Was zeker ook zo blij dat de aftiteling kwam

Kevin13
evadege schreef:

*4,0

ik zou eerst de film is gaan bekijken voor je zo'n reactie post.

avatar van Timotei
dramatische einde van 2 goede delen.

avatar van moviefanatic
Kevin13 schreef:

ik zou eerst de film is gaan bekijken voor je zo'n reactie post.

Je kunt het hem niet verwijten dat hij de credits niet af heeft gekeken. De film zelf uitzitten is immers al ondraaglijk....................

Kevin13
je moet daarvoor de credits niet bekijken...

combi
Kevin13 schreef:
je moet daarvoor de credits niet bekijken...
niet noodzakelijk maar toch een toevoeging die het in een duidelijker perspectief stelt

DaZtorm
Ik ben teleur gesteld, diep teleurgesteld. Ligt het aan de verwachtingen? Je zou het haast zeggen, ik beoordeelde namelijk deel I en deel II relatief hoog. Dan is natuurlijk de verwachting dat deel III weer goed zal zijn, dat is misschien een factor waardoor het tegenviel.

Naast die factor zag ik alles fout gaan want er mis kon gaan. Actie om de actie, humor wat niet leuk is, humor wat niet past in de film, verhaal lijn die niet klopt, vragen die je niet beantwoord worden, Amerikaanse ''oehoe'' stukjes (je weet wel, die stukjes film wat heel goed zou passen in Goede tijden Slechte Tijden) and so on, and so on.

Ik heb heel snel na de film de bloopers gekeken van deze film, waardoor ik de leuke dingen zal onthouden.

Toets onvoldoende, alleen deze toets mag gecompenseerd worden met de bijbehorende toetsen voor dit vak (deel I en deel II). Hierdoor komt het wel uit op gemiddeld een voldoende, maar verpest je volgende en (ik denk?) laatste toets niet (deel IV). Want dan zal je niet slagen.

Sorry, maar ik ga hiervoor niet hoger dan een 2*

avatar van lucdecoster
@DaZtorm : ik vond het eerste deel goed (3,5*), het tweede deel matig (2,5*) en het derde deel slecht (saai) (1,5*). Dus 7,5/3 = 2,5* gemiddelde score voor de serie.