Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Gore Verbinski
met Johnny Depp, Orlando Bloom en Keira Knightley

In deze donkere tijden waarin piraten harteloos worden vermoord en piratenschepen genadeloos worden vernietigd, besluiten kapitein Barbossa, Will Turner, Elizabeth Swann en de crew van de Black Pearl om naar het einde van de wereld te reizen om kapitein Jack Sparrow te zoeken. Om daar te komen moeten ze eerst langs piraat kapitein Sao Feng in het gevaarlijke, maar exotische Singapore, om zijn schip en de belangrijke landkaart te bemachtigen, dat hen naar het einde van de wereld zal brengen. Als Jack gevonden wordt, lijkt zijn gevangenschap hem nog gekker gemaakt te hebben.

avatar van Jaxxx
Schandalig,, over uitmelking gesproken!! POTC 4 komt er nu definitief aan.

Reinbo
Ach, daar hoeven we dan tenminste niet heen...

avatar van Sasja
oh ik ga zeker naar deel 4!!!

maarre, ik las net een reactie 'een draak van een film'
maar in mijn ogen betekent dat juist goed, dus als dat zo is is het cijfer dan niet te laag?

Reinbo
Sasja schreef:

maarre, ik las net een reactie 'een draak van een film'
maar in mijn ogen betekent dat juist goed,

Dan moet je niet alleen je filmsmaak bijspijkeren, maar ook je kennis van de Nederlandse taal....

avatar van Sasja
ik kan ook in de war zijn met een 'beest van een film'

(ik neem aan dat je met 'filmsmaak bijspijkeren' niet serieus bent? aangezien ik de film gewoon goed vind?)

avatar van anne J
'Wauw..'
Ik zag dat Pirates 3 bij updates stond van vandaag en ik dacht: ik zal eens kijken hoe dat gemiddelde is.
Ik ben geschokt. Ik kan gewoonweg niet geloven dat het 3.47 is. Deze film is zo.. bedroevend slecht :-/ Hoelang is dit al geleden? Anderhalf jaar of zoiets. Ik kan me alleen nog maar herinneren dat het mijn (bijna 3!) nuttelooste uren in de bioscoop waren.
Ik had gisteren van iemand gehoord dat Pirates 4 definitief is nou. Welnu, ik weet dan al zeker naar welke film ik Niet zal gaan in de bioscoop . Jammer dat Johnny ook aan 4 mee wil doen.
Begrijp me niet verkeerd. Deel 1 was helemaal goed en deel 2 minder, maar zeker een film die ik erg leuk vind/vond. Maar deel 3 daarna? Gewoonweg een schande.

avatar van jumpstylemovie
Ik vond deel 2 wat beter als 1....
maar inderdaad 3 was naadje (deel 4 zal ik wel aanzien, je weet maar nooit...)

avatar van jumpstylemovie
ByTheWay : met naadje bedoel ik , : in tegenstelling tot de andere delen uit de serie ^^

avatar van bollepeer
super gave film!
de acteurs waren goed, het verhaal was goed, kortom: alles was goed aan deze film. 5 * omdat niks verkeerd aan de film is

avatar van bollepeer
Reinbo schreef:

het klopt wel dat een draak van een film, een goede film is

avatar van Metalfist
Een draak van een film is juist dat het een verschrikkelijk slechte film is.

avatar van serpico
En deze film is een dijk van een film

Sommige stukken val je gewoon bijna in slaap :/

Jammer dat ze het zo uitmelken, ze hadden het gewoon bij de eerste 2 hooguit moeten houden.

meijer13 schreef:
Sommige stukken val je gewoon bijna in slaap :/

Het einde van DMC vroeg om een vervolg, dus moest je het bij de de eerste 2 gelaten hebben zou POTC in zijn geheel veel minder geweest zijn dan nu...

avatar van anne J
Kevin13 schreef:

Met dan een afgesloten einde aan 2 natuurlijk.

Kevin13
nee bedankt, dit deel vind ik nog altijd een prachtige afsluiter (een echte afsluiter is het niet want er komt nog een vervolg aan), Johnny Depp die weer grappig word wat ik gemist heb in DMC. Beter acteerwerk van Orlando en Keira. En niet te vergeten de prachtige special effects. Dat mensen hier iets kunnen tegen hebben, als ze TCOTBP mooi vonden moeten ze zeker dit deel ook mooi vinden...

avatar van serpico
De eindscène in de maalstroom is ontzettend knap gemaakt. Sowieso onbegrijpelijk dat ze de oscar voor special effects niet gewonnen hebben. Maar die eindscène is ook nog eens vreselijk cool

serpico schreef:

vind ik ook. ook Davy Jones is hier toch wel een onvergetelijk personage. Look boys, A lost bird, a lost bird that never lurned to fly

op zen Davy Jones natuurlijk

avatar van Minotaures
Davy Jones' accent is inderdaad erg leuk. Er komt waarschijnlijk een 4de Pirates. Dat las ik begin van deze week in de krant, waarin wordt verteld dat Depp het niet erg vind om z'n piratenhoed weer op moet doen. Waarover het 4de deel gaat, is niet beschreven. Ikzelf vind het niet al te erg dat er een 4de deel komt. Ze worden er alleen niet van beter op, naar mijn mening.

avatar van Minotaures
Ah, dan is mijn post erover oud nieuws. Dan kunnen sommige personen het alsnog weten, dat is - (als ze het lezen). Want niet iedereen gebruikt de forum over bepaalde onderwerpen.

avatar van joeri592
vind dit de minste, maar toch is deze ook redelijk vermakelijk

Kevin13 schreef:
Look boys, A lost bird, a lost bird that never lurned to fly

Dit vind ik ook nog een mooie zin (Jones): Ah, love... A dreadful band(ah!).

Minotaures schreef:

Dit vind ik ook nog een mooie zin (Jones): Ah, love... A dreadful band(ah!).
And yet ... so easily broken!

avatar van Jaxxx
Die Johnny Depp is lekker bezig zeg! Hij krijgt 41 miljoen voor Pirates deel 4! Ik zou zegge ga door met uitmelkerij en maak de rijke mensen nog rijker!

avatar van Sasja
wen er maar aan, ze doet het toch wel met bijna elke film

avatar van Martijnnn
Dat valt hard mee, lijkt wel een trend om tegenwoordig niet veel meer te vragen voor films, zijn dan wel meestal van die vrienden films.

avatar van Sasja
ik doelde eigenlijk op het uitmelken van films

avatar van Martijnnn
Oh ja dat gebeurt jammer genoeg vaker, soms is het niet erg, als ze er maar de tijd voor nemen.

avatar van roc12345
Jack Sparrow terug voor 41 miljoen
Geplaatst op 07-10-2008 om 12:17 door Aadil Chaudry

Een aantal weken geleden werd bekend dat Toby Maquire 50 miljoen dollar krijgt voor zijn rol in Spider-man 4 en 5. Het kan echter nog gekker... Johnny Depp krijgt voor zijn rol in een vierde Pirates Of The Caribbean een voorschot van 41 miljoen dollar!

Ondanks dat dit 'lichtelijk' boven modaal is, is er enigszins wat voor te zeggen. De eerste drie delen brachten bij elkaar namelijk zo'n 1,9 miljard euro op... Kassa! De vraag is of Depp de centen nodig heeft, want zijn verdiensten over 2008 komen hiermee neer op zo'n 93 miljoen dollar.

Overigens keren Orlando Bloom en Keira Knightley mogelijk niet terug in Pirates 4, die ergens in 2012 uitkomt.