Transformers (2007)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Michael Bay
met Shia LaBeouf, Megan Fox en Josh Duhamel

Heel lang geleden was er een oorlog op de planeet Cybertron, tussen de Autobots en de Decepticons. Vele jaren later, op de planeet Aarde, koopt de jonge Sam Witwicky zijn eerste auto en komt tot de ontdekking dat het de Autobot Bumblebee is. Deze is er om Sam te beschermen, aangezien Bumblebee niet de enige Transformer is die op Aarde is gekomen. Ook de Decepticons zijn op Aarde en beginnen het Amerikaanse leger aan te vallen. Als Sam en zijn vriendin Mikaela dan ontdekken dat het leger van plan is zowel de vijandige Decepticons als de vredelievende Autobots te vernietigen, proberen ze een nieuw plan te bedenken om de Decepticons te stoppen.

avatar van fieko
vond het einde een beetje tegen vallen..
voor de rest keiharde film!

Hij was vanavond in hd formaat op tv en ondanks dat ik de film inmiddels al 11 keer gezien hebt blijft het echt een topper.

De basis van het verhaal is inderdaad simpel, maar ik vind juist dat ze dat in de film zeer goed opgebouwd en verwerkt hebben.

Bumbelbee was volgens mij echter een "kever" maar ja dat terzijde.

Zeer goed gelukte remake van de serie, gewoon puur vermaak met prachtige scenes. Ik kreeg zelfs even kippenvel bij het moment dat de transformers op aarde komen...zo mooi gedaan, in cominatie met de muziek..gewoon subliem.

Al met al voor mij dus echt jeugsentiment die ik zeker heb kunnen waarderen.

En meer van dat soort ongein komt er in voor. Ook hoe de Autobots zichzelf nog beter maken als auto door gewoon te scannen. En waarom worden ze geen straaljagers als ze ergens snel moeten zijn. En hoe werd Megatron dit wel terwijl hij van voor de Oorlog bevroren was. Ik denk duidelijk te veel na, maar een goede film laat mij dat niet doen.
Enfin, heb me wel vermaakt, LaBeouf speelde prima en de CGI zag er goed uit. Megan Fox ook. 2*[/quote]

avatar van nacbreda076
geweldige film! Kijkt heel snel weg... Kan ook echt niet wachten op deel 2!

avatar van SilenceMurderer
hell301 schreef:

Ehm, in de film wordt al gezegd dat alle technologie dat de mensheid heeft uitgevonden, eigenlijk afkomstig is van de transformer Megatron die bestudeerd is door de mensheid. Op de details is niet verder ingegaan in de film anders zou het saai worden. Misschien moet je je verstand op nul zetten?[/quote]

Bij dit soort films heb je zulke brede mogelijkheden dat je sommige dingen zoals deze gewoon aan zal moeten nemen. Als je verder over de mogelijkheden wilt gaan nadenken, ga je gang maar je bent eeuwig bezig.

Voorderest vind ik deze film ondanks de rest van de films die ik heb gezien toch nog uit een orginele hoek vallen. Het is toch iets anders, leuk om naar te kijken!

avatar van Hansjoh21
Leuke film!

Het verhaal stelt niet veel voor, maar dit is wel het type film waarbij je het volume net weer ff harder zet.. De muziek en actiescenes zijn geweldig.. De sene waarbij ze op aarde landen is gewoon subliem, de muziek, de sfeer, de beelden, prachtig!

Bij dit soort films krijg ik een grote smile met m'n 5.1 DD set en daar is het tenslotte ook voor bedoeld!

echt een goede film vind ik.
ga zker deel 2 kijken

bobolinski
gave animaties, realistisch. goed verhaal erdoor...

Super gave film, met super special effects! een stoer verhaal..

kortom een film die je MOET zien! net zoals deel 2;)

Had er naar uitgekeken maar vond het achteraf maar niks, niks op de special effects aan te merken maar robots van pak 'm beet 20? meter hoog die zich gaan verstoppen in een garage? nee bedankt...

avatar van eltorro
Tammo schreef:
`

Die robots waren nog geen eens 10 meter groot, en ja ze veranderen in auto's en aangezien die in een garage passen, zouden ze ook wel als een robot in een garage moeten passen.

MJK: je staat toch wel in je hemd met jouw beoordeling.
Het is gewoon een goeie film in dit genre.
Opm.: Producent is Steven Spielberg. Velen weten dit misschien niet eens.

Pastichio Rocker
Dat Spielberg de producent is maakt het nog geen goede film. En dat is het dan ook niet.

Ach ja, als hersenloze actie zonder verhaal je ding is...

avatar van TheVoice
Voordat ik de film ging kijken was mijn verwachting niet al te hoog gespannen. Ik ging uit van een middelmatige actiefilm en dat was het eigenlijk ook. Neemt niet weg dat er lekker veel stuntwerk in zit.

Van het verhaal moet deze film het niet hebben, maar dat had ik ook niet verwacht. Beetje overbodig vind ik het wel om hier ook nog eens een sequel van te gaan maken. Deze film zat al vol van de actie en om er nu nog meer actie in te gaan stoppen is misschien teveel van het goede.

2 *

avatar van schram101
Goede film! Heb van nature een hekel aan SF maar vond dit een toppertje!
Fantastische actie, een goed acterende LeBeouf en een lekker wijf!
Top! Op naar deel 2!

under/the/sea
Een van de slechtste films die ik ooit gezien heb. Wat een kinderachtige pulp film zeg. Iedereen acteerst slecht in de film. Ja zelfs de auto's. En de actie scenes vond ik nergens spannend of spectaculair. Ik viel bijna letterlijk in slaap. Deel 2 zal ik dus ook niet meer kijken.

avatar van helleke
Nog eens terug bekeken.
Spectaculaire special effects en het verhaal zit redelijk ineen.
Zeker geen topfilm, maar verstand op nul en genieten.

avatar van darthconner
ik snap niet waarom er zoveel zo'n lage stemmen geven. het is gewoon een zalige film met zalige effecten en zalige actie.

Waarom deze film niet slaagt heeft simpelweg met het verhaalijn te maken.
Het is onmogelijk voor de acteurs om ook maar een beetje realitisch over te komen tegenover de robots.Ze hadden manier waarop de robots naar aarde komen uitgebreider mogen neer zetten.En dat het personage van Megan fox belabberd is, is een feit die meid kan totaal niet acteren en speelt in de films puur omdat ze mooi is om naar te kijken.
Zij moet gewoon verder gaan met B-tv programma`s.
Maar wat betreft de special effects zijn onzettend mooi,eigelijk de enigste reden om deze film te kijken.
Hopelijk is de 2de stukken beter kwa verhaal, zou dat lukken dan is de film af.

avatar van Flipman
darthconner schreef:

Ooit bij je opgekomen dat mensen misschien ook iets anders zoeken in een film? Ik zou hem sowieso niet hebben gezien als mijn broer hem me niet had uitgeleend.

Ik heb het niet op Michael Bay. Armageddon sprak me na alle dingen die ik erover vernam al niet aan. Vernam, ja. Mag ik dan wel een oordeel vellen? Nou, als Pearl Harbor van hetzelfde kaliber is, een sentimentele boutfilm die zich het meeste richt op romantiek, spektakel in plaats van historisch accuraat te willen zijn, dan hoeft 't voor mij al helemáál niet meer. Maar goed, mijn broer, die vandaag langskomt, kan dan mooi z'n DVD weer meenemen en ik kan zeggen dat ik 'm heb gezien.

Eigenlijk gaat deze film gewoon over een jonge man die moed toont om een auto voor elkaar te boksen en ook nog eens een vriendinnetje te krijgen. Daarvoor trekt ie een blik... tja, een heel blik blík open. Weer 's wat anders dan bling bling. Rappend blik, nog wel! Crisis, hé! RAPPENDE ROBOTS?! Hoe ongeloofwaardig wil je je film krijgen?? Hoe snel wil je het kleine beetje inlevingsvermogen dat deze... tja, film(?) biedt razendsnel de kóp indrukken?! Echt, ik was dan ook ontzettend blij dat die Jazz, over wie het hier gaat, total loss raakte! Thank you, Megatron!

Verder hebben deze robots natuurlijk ook meteen weer een levensfilosofie over de mensen. Een onderdaad van de grote Optimus Prime vraagt zich af waarom deze zo graag de mensheid wil verdedigen? Gelukkig doet hij dat omdat hij, OP -hihi, 'Opie'!- heeft gezien dat de mensheid ook in staat is tot goeddoen.

Echt.

Serieus, deze film zou zoveel beter zijn als Prime nou 's de waarheid over de mensheid in z'n algemeenheid naar voren zou brengen. Dat zou kunnen op een manier dat de film toch nog normaal voortgezet zou kunnen worden. Waarom komt ie op voor de mensheid? Omdat ie op onze planeet is. Omdat wij hier het dominerend ras zijn, ook al steken we voortdurend messen in elkaars ruggen en doen we eigenlijk nooit iets onbaatzuchtigs. Ook al duwen we deze planeet gezamenlijk naar de schroothoop en kan geen enkele Incontinente Trut hier iets aan doen, het blijft onze planeet. De robots hebben hierover niks te oordelen, zijn hier eigenlijk 'te gast' en dát is dan dus de reden dat Prime ons niet in de weg wil zitten.

Dat vind ik nou een goeie theorie. Alleen zou dat te deprimerend zijn voor alle kinderen die deze film zouden gaan kijken. Dus laten we het dan maar op de ouwe, vertrouwde sentimentele, ongerechtvaardigd optimistische en bij tijd en wijle ook -natuurlijk, hoe kan 't ook anders?!- patriottistische tour gooien. Maar wat een deceptie moet het dan zijn als kinderen erachter komen dat de roze bril, die hier als de film Transformers vermomd is, een compleet verkeerd beeld van de mensheid geeft, hoe diep is het Zwarte Gat dan waarin ze zullen zakken?

OK, misschien overdrijf ik, maar dit is wel het superirritante aan deze film.

Verder, als de karakers in deze film maar een paar woorden hadden gehoord, leken ze meteen overal verstand van te hebben en te weten welke gevolgen bepaalde gebeurtenissen zouden hebben. Rrriiiight...

Ik moet toegeven dat die robots er retegaaf uitzagen. En hoe knap ook, het is voor deze tijd niet echt wat bijzonders meer. Hoe dan ook, er zitten wel wat leuke momenten in, er is humor en het spektakel is... spectaculair. Kijkt lekker weg.

Maar ik hou wel van een beetje diepgang. Dat is hier niet. De dialogen waren ook wel leuk, behalve dan de eerste woorden van Megatron toen ie ontdooide: 'I am Megatron!' That's.... just... LAME!!! Oh ja en natuuurlijk al dat cliché gewauwel tussen Optimus Prime en Megatron toen ze aan het stoeien waren. En die belachelijke, tenenkrommende en gedateerde voice-over op het einde, blergh!

Ik heb de film nu al drie punten gegeven, maar die verlaag ik naar twee. Een wegkijkfilm, maar zeker niet iets om meer dan eens te zien.

avatar van Amazing
Zwaar ruk, maar gered door de waanzinnige special effects. Stond soms echt met verbazing te kijken. Hoe krijgen ze het gemaakt. Kan geen andere film bedenken die betere special effects heeft als deze.

avatar van Odie
Niet mijn genre, maar vond toch wel vermakelijk en goed gemaakt

avatar van josseheijmen
Die focking - Shia - La Beouf. Mazzelpik. Engerd!
Dat jij gewoon een aantal draaimaanden met Megan Fox hebt mogen werken.

Ik vind Fox wel een beetje een kindsterretje, maar o, zo, lekker! Een compleet H 'tje.

Dus. Verder is de film heel aardig! Wat ik nooit, nooit had verwacht. Dit leek me een van de vreselijkste films ooit gemaakt. Maar ja, als je vriend er graag heen wil, wat doe je dan? Inderdaad, dan zet je je trots opzij.

Een aantal hele leuke, memorabele stukjes. Verhaal stelt natuurlijk bar weinig voor, maar als een aantal scènes erg leuk zijn vergeef ik dat de film graag.

avatar van josseheijmen
Flipman schreef:
d.d. 16112008.

avatar van Flipman
Dank !

avatar van Spetie
Tegenvallende film, waar ik toch wel iets meer van had verwacht. Ik was van tevoren wel een beetje bekend met de Transformers. Ik heb vroeger wel eens een aflevering gezien en wist dus een klein beetje wat ik kon verwachten. Hoewel de Special Effects in deze film er op zich prima uitzien, weet de rest van de film mij eigenlijk niet te boeien. Ondanks de vele bekende namen is het acteerwerk matig, het verhaaltje erg simpel, mat en soms zelfs kinderachtig en zijn er ook nauwelijks leuke grappen te ontdekken. Een Anthony Anderson, die ik soms best grappig vind, loopt in deze film eigenlijk alleen maar irritant te doen. La Boeuf heeft op zich best potentie, maar acteert in deze film ook maar matig. Het einde was op zich nog het mooist en erg spectaculair, maar de enorm happy afloop was dan weer een teleurstelling. Voor mij persoonlijk toch wel Bay’s minste film tot nu toe.

Een kleine 2,0*

88Fabian
Echt een coole film dit,de robots waren goed geanimeerd.maar het verhaal was een beetje onstabiel,waardoor ik deze film net geen 5,0 geef maar een 4,5.

avatar van Wouter_Goonies
Het kijkadvies voor deze film is 12 jaar en ouder. Daarmee is de doelgroep van deze film gelijk heel erg beperkt, want voor mensen ouder dan, pak 'm beet, 14 is deze film iets te kinderachtig.

deTuinman
josseheijmen schreef:

De H van Hoer ja. Gatver wat een waardeloos wicht vind ik dat.

Wouter_Goonies schreef:

Totaal niet met je eens. Ikzelf ben 27 jaar en was vroeger echt een enorme fan van de transformers (heb zelfs nog diverse transformers hier in een ouwe doos liggen lol).

Het is juist voor mensen zoals ik die voeger naar de serie keken een prachtige film met veel jeugdsentiment.

Niets aan de film is kinderachtig in mijn ogen, het is gewoon een erg mooi opgezette film met veel actie en vertier.

In mijn ogen is dit ook hetgeen je moet zoeken in dit soort films. Als je op zoek bent naar films die de realiteit weergeven of die je een goede moraal willen aanpraten dan kan je deze beter overslaan.

Het ongeloofwaardige verhaal kwam op mij juist erg geloofwaardig over. Ik kon me prima inleven in de karakters en de verhaallijn is perfect uitgestippeld...