Transformers (2007)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Michael Bay
met Shia LaBeouf, Megan Fox en Josh Duhamel

Heel lang geleden was er een oorlog op de planeet Cybertron, tussen de Autobots en de Decepticons. Vele jaren later, op de planeet Aarde, koopt de jonge Sam Witwicky zijn eerste auto en komt tot de ontdekking dat het de Autobot Bumblebee is. Deze is er om Sam te beschermen, aangezien Bumblebee niet de enige Transformer is die op Aarde is gekomen. Ook de Decepticons zijn op Aarde en beginnen het Amerikaanse leger aan te vallen. Als Sam en zijn vriendin Mikaela dan ontdekken dat het leger van plan is zowel de vijandige Decepticons als de vredelievende Autobots te vernietigen, proberen ze een nieuw plan te bedenken om de Decepticons te stoppen.

avatar van Tha Luz
Oei,die megan fox

SioM schreef:

Tja, als jij Spiderman 3 en The Rock in jouw top 10 zet, dan zegt dat genoeg vrees ik...

eey wat bedoel jij daarmee
ik had die top tien effe snel ingevoerd hoor
ik had ook kunnen uitzoeken wat echtt`!!! mijn leukste film was

DVD-T schreef:

even off-topic, wat maakt het nou uit wat iemand in zijn/haar top 10 heeft staan,smaken verschillen.Het gaat hier om meningen over deze film, en ik zie het ook vaak bij andere films, "tja als je die en die film in je top 10 hebt staan".in dit geval vind jij het bagger en vind erkin17 het geweldig, verschil van mening heet dat .En nu weer over de film.

helemaal gelijk

avatar van eltorro
vette film kan niet wachten op deel 2

aerts007
denk dat ik met deze een beetje te oud ben geworden.
16 jarige zoon vond dit een pareltje,......kortom,ben gewoon een oude lul!

*Joly*
aerts007 schreef:
denk dat ik met deze een beetje te oud ben geworden.
16 jarige zoon vond dit een pareltje,......kortom,ben gewoon een oude lul!

avatar van Ruben1994
eltorro schreef:
vette film kan niet wachten op deel 2

Komt er een deel 2 dan?

avatar van Ruben1994
ooh, laat maar
zie het al op IMDb

avatar van mjk87
Wel een vermakelijke film, vooral vanwege het onderwerp en niet zozeer omdat het een goede film is. Want dat is het overduidelijk niet. Leuk dat er een verhaal bij komt om het menselijke er in te houden (vast een idee van Spielberg) maar het komt niet uit de verf. Het ligt overigens niet aan LaBeouf, die laat zien te kunnen acteren en komisch prima is. Het ligt aan Megan Fox die behalve een goed stel billen verder niets laat zien. Waarom worden voor dit soort rollen altijd mooie vrouwen gecast, maar die niet kunnen acteren. Zo krijg je een verhaal dat iets kan zijn maar een beetje vervelend is tussen de actie door. En het gedeelte met de Kuweitsoldaten had net zo goed direct geschrapt kunnen worden. Het voegt werkelijk niets toe, zeker niet als we een vrouw met de baby aan de arm zien treuren. Hoe veel onoriginele en slechter wil je het hebben. Sowieso dat hele leger gedoe in de film komt over als een grote reclamespot. Zoiets als Top Gun, maar slechter.
Maar goed, het is voor de actie deze film, en daar is het wel beter mee gesteld. de aanval op de legerbasis is een stukje spanning en degelijk in elkaar gezette actie. Enkele andere scènes zijn aardig maar veel te druk en met verschrikkelijk snelle montage. Kan dat iets minder, dan hou je het overzicht wie nu eigenlijk met wie aan het vechten is. Als een shot langer duurt dan twee seconden is het al een stuk beter met enkele mooie shots (die straaljagers tussen wolkenkrabbers door). Verder is de CGI zeer overtuigend, een absoluut pluspunt.
Maar verder hou ik wel vragen over de inhoud. Als naast mijn huis twee van die transformers vechten ben ik snel weg, dan ben ik niet in kantoor nog aan het werk. Het is leuk voor het plaatje als Megatron en Prime erdoor heen zeilen, maar het slaat nergens op. En meer van dat soort ongein komt er in voor. Ook hoe de Autobots zichzelf nog beter maken als auto door gewoon te scannen. En waarom worden ze geen straaljagers als ze ergens snel moeten zijn. En hoe werd Megatron dit wel terwijl hij van voor de Oorlog bevroren was. Ik denk duidelijk te veel na, maar een goede film laat mij dat niet doen.

avatar van newG
idd mjk87, het stuk waar ze allemaal hun voertuig uitkiezen had er zeker uitgekunnen, dan zat je trouwens niet met die vervelende vragen

Megan Fox vond ik trouwens nog best degelijk acteren :s

avatar van darthconner
zalige film, ik ben nu al aan het uizien naar transformers 2

avatar van roc12345
zeker wel te overtreffen met Star wars en matrix enzo maar zulke verdomde goeie special effects zijn van een ander jaartal ¨2110

Een dikke 4,5 mooooi kijk al uit naar transformers 2
nog moooier

avatar van leidsehoodie
Die special effects, die snelle actie, die geile......... robots! Alles klopt!

Film die je echt in de bios moet zien, ik werd bijna van mijn stoel geblazen!

avatar van wyatt earp
erkin17 schreef:

eey wat bedoel jij daarmee
ik had die top tien effe snel ingevoerd hoor
ik had ook kunnen uitzoeken wat echtt`!!! mijn leukste film was

Ook zo logisch dat je zomaar wat films in je top 10 zet, en films die je echt leuk vind er niet inzet. Maargoed, dat moet jij weten.

Gister gezien en is me een beetje tegengevallen. Het zag er allemaal wel goed uit, vooral de robots, daar zeg ik niks van. Maar het was allemaal erg over the top. Waarschijnlijk is het gewoon het soort actiefilm waar ik niet van hou. Verder zat er allemaal domme ongein in als compensatie. Het was wel grappig maar het maakt de film er niet beter op.
Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het 0,5* te geven. Zo slecht isie ook weer niet. Daarom 2*

wyatt earp schreef:

je hebt gelijk
ben een beetje lui om dat te doen

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Het luchtige verhaaltje wordt verzopen in aktie. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar hier blijft er zodoende weinig over. Veel clichés en voorspelbaarheid, zeker m.b.t. de zogenaamde twist. Toch is de film enigszins onderhoudend. Germiddeld.

avatar van fieko
vond het einde een beetje tegen vallen..
voor de rest keiharde film!

Hij was vanavond in hd formaat op tv en ondanks dat ik de film inmiddels al 11 keer gezien hebt blijft het echt een topper.

De basis van het verhaal is inderdaad simpel, maar ik vind juist dat ze dat in de film zeer goed opgebouwd en verwerkt hebben.

Bumbelbee was volgens mij echter een "kever" maar ja dat terzijde.

Zeer goed gelukte remake van de serie, gewoon puur vermaak met prachtige scenes. Ik kreeg zelfs even kippenvel bij het moment dat de transformers op aarde komen...zo mooi gedaan, in cominatie met de muziek..gewoon subliem.

Al met al voor mij dus echt jeugsentiment die ik zeker heb kunnen waarderen.

Enfin, heb me wel vermaakt, LaBeouf speelde prima en de CGI zag er goed uit. Megan Fox ook. 2*[/quote]

avatar van nacbreda076
geweldige film! Kijkt heel snel weg... Kan ook echt niet wachten op deel 2!

avatar van SilenceMurderer
hell301 schreef:

Ehm, in de film wordt al gezegd dat alle technologie dat de mensheid heeft uitgevonden, eigenlijk afkomstig is van de transformer Megatron die bestudeerd is door de mensheid. Op de details is niet verder ingegaan in de film anders zou het saai worden. Misschien moet je je verstand op nul zetten?[/quote]

Bij dit soort films heb je zulke brede mogelijkheden dat je sommige dingen zoals deze gewoon aan zal moeten nemen. Als je verder over de mogelijkheden wilt gaan nadenken, ga je gang maar je bent eeuwig bezig.

Voorderest vind ik deze film ondanks de rest van de films die ik heb gezien toch nog uit een orginele hoek vallen. Het is toch iets anders, leuk om naar te kijken!

avatar van Hansjoh21
Leuke film!

Het verhaal stelt niet veel voor, maar dit is wel het type film waarbij je het volume net weer ff harder zet.. De muziek en actiescenes zijn geweldig.. De sene waarbij ze op aarde landen is gewoon subliem, de muziek, de sfeer, de beelden, prachtig!

Bij dit soort films krijg ik een grote smile met m'n 5.1 DD set en daar is het tenslotte ook voor bedoeld!

echt een goede film vind ik.
ga zker deel 2 kijken

bobolinski
gave animaties, realistisch. goed verhaal erdoor...

Super gave film, met super special effects! een stoer verhaal..

kortom een film die je MOET zien! net zoals deel 2;)

Had er naar uitgekeken maar vond het achteraf maar niks, niks op de special effects aan te merken maar robots van pak 'm beet 20? meter hoog die zich gaan verstoppen in een garage? nee bedankt...

avatar van eltorro
Tammo schreef:
`

Die robots waren nog geen eens 10 meter groot, en ja ze veranderen in auto's en aangezien die in een garage passen, zouden ze ook wel als een robot in een garage moeten passen.

MJK: je staat toch wel in je hemd met jouw beoordeling.
Het is gewoon een goeie film in dit genre.
Opm.: Producent is Steven Spielberg. Velen weten dit misschien niet eens.

Pastichio Rocker
Dat Spielberg de producent is maakt het nog geen goede film. En dat is het dan ook niet.

Ach ja, als hersenloze actie zonder verhaal je ding is...

avatar van TheVoice
Voordat ik de film ging kijken was mijn verwachting niet al te hoog gespannen. Ik ging uit van een middelmatige actiefilm en dat was het eigenlijk ook. Neemt niet weg dat er lekker veel stuntwerk in zit.

Van het verhaal moet deze film het niet hebben, maar dat had ik ook niet verwacht. Beetje overbodig vind ik het wel om hier ook nog eens een sequel van te gaan maken. Deze film zat al vol van de actie en om er nu nog meer actie in te gaan stoppen is misschien teveel van het goede.

2 *