Beerfest (2006)

Verenigde Staten / Australië

geregisseerd door Jay Chandrasekhar
met Jay Chandrasekhar, Kevin Heffernan en Steve Lemme

Twee Amerikaanse broers van Duitse komaf reizen naar Duitsland om hun grootvader te begraven. Ze maken er tevens het jaarlijkse bierfestijn, het 'Oktoberfest' in München, mee. De twee stuiten vervolgens op een eeuwenoud geheim gebruik dat het best valt te omschrijven als een 'vechtsport' onder de bierspelletjes.

avatar van Roodkapje
O nee, een film over bier zuipen. Laag bij de gronds... erg laag bij de gronds maar hier en daar word toch een heilig huisje afgebroken en er gebeuren soms toch wel dingen -mede omdat ze de grenzen van de ranzigheid opzoeken- die ik niet verwacht had.

avatar van knakker123
Ik ben eeuwige puber en ik hou wel van biertjes drinken , daarom krijgt ie van mij 4 sterren.

avatar van DragQueen
Te gekke hilarische film, met een amusant verhaal en lekkere slappe humor. de cast is goed, en zorgt voor de nodige humoristische situaties. leuk gegeven dat kampioenschap bierzuipen. het heeft mij erg vermaakt. er zit trouwens een vervolg aan te komen, met dezelfde opzet. alleen nu moet er flink geblowd worden in amsterdam. de titel hiervan is potfest. van mij mag ie er komen. ik heb erg gelachen met deze komedie. 3,5 sterren.

Max en Joep
OT_Stijn schreef:
Net als er te weinig studentenfilms zijn. (zoals @ fundum bv.)

thanks fricking God!!!!

avatar van Betamax
Erg flauwe film.
Geen moment gelachen, erg dom verhaal.
Slechte acteurs.

avatar van Barcel
Wat een leuke film! Heb er echt lekker van genoten! 4,5*

Geweldige film
Ik heb echt de hele film me dood gelachen..
Is zeker wel een ****4,5 waard!

Wezze schreef:
Landfill en de 'Asshole'-hoed zorgden voor een paar hoogtepunten in deze film waarom ik wel kon lachen.. Voor de rest was de humor ver te zoeken, vooral de begrafenissen vond ik een dieptepunt in deze film..

Deze film moet je niet nuchter gaan kijken..

Haha:D
Nee,deze film moet je zeker niet nuchter kijken:P
ja ik vond hem ook echt een top-film

Max en Joep
oh oh oh wat moest ik lachen toen de broer van die ene die harde boer liet.
de tranen rolden over mijn wangen zeg

avatar van DeCol
Max en Joep schreef:
oh oh oh wat moest ik lachen toen de broer van die ene die harde boer liet.
de tranen rolden over mijn wangen zeg

Haha dit was inderdaad geweldig! Ik viel bijna uit de bank Verder over de film.. Niet hoogstaand natuurlijk maar toch geweldig. Ik heb zoveel moeten lachen. De eerste film die eigenlijk alleen maar over bier gaat. prachtig! 3.5*

Vandernagel
Het acteren is slecht, het verhaal is slecht, de personages zijn slecht. Ok, geen probleem want bij dit soort films is dat eigenlijk standaard. De humor moet het werk doen. Nou, ik wacht nog steeds op de humor en de film is allang voorbij. Zelfs een paar biertjes heeft niet geholpen. Vooral de laatste bierwedstrijd was waardeloos, en het lijkt me sterk dat ik mijzelf moet uitleggen.

De humor valt zeker niet onder de categorie platte humor. Nee, dit is meer hersenloze humor. Hoe minder inhoud in de hersens, hoe beter de film scoort. Nee, het beste aan de film was de muziek. De film was in ieder geval toch beter dan de meeste films van dit soort genre in deze eeuw. En dat zegt wat.

2,0 sterren

Hoogtepunt van de film: de aftiteling

avatar van mikey
Hilarische film over 30 plussers die zichzelf trainen in bierzuipen waarin elk shot gevuld is met pullen bier, enge duitsers, lompe engelsen en whatsoever. Het verhaal is een variant op Rocky en uiteraard leunt de film op het baanbrekende Animal House, de ultieme anarchistic comedy. En misschien de cultclassic Beer . De film is 'slecht' maar wel onweerstaanbaar. Das Boot!!! 4

avatar van RodneyS
Erg leuke film, aan het eind van de film waren ook wij zo lazerus als maar kan Inderdaad, bij deze film trek je automatisch de koelkast open!

avatar van ultimate_roeltje
Ik geloof best dat het slecht is enzo, maar ik geef 'm een 3 omdat dit echt DE film is voor op een feestje!
Zuipuuuuh!!

één van de grappigste film aller tijden

avatar van Altijdklagen
na deze film heb je gewoon ontzettend zin om te gaan zuipen en lol trappen... de film doet dus wel degelijk iets goed!!!

I was playing ping pong in Ding Dang

tja drink geen alcohol zal de film dan nog wel net zo leuk zijn?

Zal erover nadenken om hem te gaan kijken

avatar van Jan met de pet
Aardige komedie: 3,0

avatar van Pilcrepus
Zelfs in combinatie met grote hoeveelheden bier vond ik deze film niet grappig genoeg. De grappen vielen alsnog niet in de smaak.
Er zitten een paar momenten bij dat iets bijna grappig is, en dan komt er weer iets dat alles verpest.
Ik vond alleen Das Boot wel een goede vinding, dat wil ik ook wel eens proberen.

Zeker de moeite om eens te zien. Goed kunnen lachen

Hot News: Broken Lizard komt met een nieuwe film, The Slammin' Salmon!

deze film kijken met vrienden en een pilsje, dan komt hij helemaal tot zijn recht!

De training had van mij nog wel wat extremer gemogen, laffe borrelaars met dat eerste fust hehe. Jammer dat Landfill niet een soort van Obelix wordt, vallend in de toverdrank. Heerlijk om alle spelletjes terug te zien waarmee mooie avonden gevuld zijn. Helaas ontbrak Rock Paper Scissors. Het spel 'Asshole/kontgat' is echt te briljant.

Mooiste grap is die over de duikboot, I had a bad experience once . Verder is het natuurlijk echt te slecht voor woorden, maar gelukkig wordt er ook niet veel meer gepretendeerd.

avatar van Verhoeven
Ik had grote verwachtingen van deze bierfilm. Er zaten zekers weten een aantal rake grappen tussen maar je merkt dat de regisseur blijft doordraven op zijn oude vertrouwde grappen. Dus als je iets origineels hoorde werd dat een aantal keren herhaald in de film. Iets wat heel normaal lijkt in het komediegenre tegenwoordig. Donald Sutherland zet zich in het begin behoorlijk voor gek door al bierdrinkend te sterven. Het gegeven is maf, de uitwerking wat soft maar over het algemeen heb ik nergens het gevoel gehad dit is een lange slechte grap. Verwacht geen hoogstaande subtiele humor maar lekker onderbroeken lol.

avatar van Tha Luz
Zelf heb ik deze film gister op Film 1 gezien en moest er wel omlachen,zelf verwachtte ik een soort Eurotrip humor en ik had gelijk.Zelf vind ik dat wel grappig maar het moet soms niet te vergaan.Wat ik echt geweldig vond waren hoe ze de Duitsers afgeschets hebben als DE bierdrinkers van de wereld en ook het accent is echt TOP
Voor de rest is het soms heel erg ongeloof waardig geacteerd maar het word ze vergeven
Wel dat grappig dat Donal Sutherland een kleine bijrol heeft in de film
2.5

Verschrikkelijke film. Eurotrip was echt leuk in vergelijking met deze film hoor.
Te flauw.

avatar van centurion81
Lachen om een film te zien over bier en grappig dat ik heel wat van de spelletjes zelf ook wel eens heb gespeeld in mijn studietijd maar daar houdt het ook gewoon mee op.

avatar van jackie chan
lekker standaard:D

Een film hoeft niet altijd iets nieuws te hebben!

Ze mogen meer van deze films maken heerlijk!

Alleen veromd kloten dat ik deze film op een dinsdag om 1 uur gekeken heb dus mocht geen biertje pakken:P vanavond zeker nog paar drinken!

Zoependoedewiewa tappendadoedie(8)

(deze zin is onzin maar een bierspreuk van mij: is een muzieknummer van de band normaal achja doet ook weinig toe maar denk altijd aan dit zinnetje als ik zin heb in bier:P)