Kingpin (1996)

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Woody Harrelson, Randy Quaid en Bill Murray

Roy Munson is een professionele bowler die probeert een groep groentjes op te lichten door zich ook als groentje voor te doen. Als zijn slachtoffers hier achterkomen, verminken ze zijn werphand zo erg dat deze geamputeerd moet worden en Roy verder moet met een haak als hand. Roy's hele leven raakt in het slop, totdat hij Ishmael (Quaid) tegenkomt, die een aardig potje kan bowlen. Hij besluit om hem in te schrijven voor een groot toernooi, maar is Ishmael wel zo goed als hij lijkt?