• 8.985.754 stemmen

Genre: Sciencefiction / Drama

Ontwikkeld door: Matthew Graham

Met: Mike Vogel, Julian McMahon en Charles Dance

Datum van release: maandag 14 december 2015

Eerst uitgezonden op: SyFy (Verenigde Staten)

Plot Childhood's End

Op een dag arriveert er een vloot van buitenaardse ruimteschepen op de aarde. Deze "Overlords" staan onder leiding van een zekere Karellen. De aliens vertellen vreedzame bedoelingen te hebben, ze zouden de mensheid willen helpen. In de daaropvolgende jaren verandert de planeet voorgoed. Oorlogen en hongersnood bestaan niet meer. Ziektes zijn uitgebannen en alle mensen kunnen in welvaart leven. Maar er zijn echter ook mensen die zich afvragen wat het geheim is achter deze nieuwe utopische samenleving.

1. 1. The Overlords

14 december 2015 (1 uur en 21 minuten)

Een buitenaardse entiteit arriveert op aarde met de intentie al het lijden voor altijd te stoppen en de mens naar utopie te leiden. De buitenaardse wezens weigeren echter te onthullen hoe ze dit gaan doen of hoe de mens hen kan herkennen.

2. 2. The Deceivers

15 december 2015 (1 uur en 24 minuten)

De gouden eeuw der vrede is aangebroken en alles lijkt voorspoedig te verlopen. Sommige mensen beginnen echter veranderingen in hun kinderen te zien. Misschien waren de intenties van de buitenaardse wezens toch niet zo puur.

3. 3. The Children

16 december 2015 (1 uur en 19 minuten)

Kinderen vanuit alle hoeken op aarde beginnen paranormale krachten te vertonen. De oude generatie is bang dat dit ernstige gevolgen zal hebben voor de toekomst van de mensheid.

Wainwright

Ricky Stormgren

Dr. Rupert Boyce

Annabel Stormgren

Ellie Stormgren

Jake Greggson

Peretta Jones

Milo Rodricks

TV-zender Syfy heeft maar zelden goede producties ook zoals deze die ik maar erg matig vond.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Dit SyFy Channel-verhaal gaat over de tijd, wanneer aardige buitenaardse wezens naar de aarde komen, ze zijn niet gewelddadig, niet bedreigend en zien ons als kinderen die moeten worden begeleid om beter met elkaar om te gaan.

Dus bieden ze ons de deal van ons leven aan, laten ons gewoon regeren en ze zullen een einde maken aan armoede, ongelijkheid, ziekte, oorlog, onverdraagzaamheid en van de aarde een echte utopie maken.

De 'Earth Supervisor' is Karellen gespeeld met imperialistisch understatement door Charles Dance, hij selecteert een boer als woordvoerder en zijn spreekbuis en dit is Rick Stormgren (Mike Vogel - 'Under The Dome') en hij is gewend om over te brengen naar de wereld wat onze lieve Overlords willen dat we doen en wat ze in ruil daarvoor gaan doen. Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar als je het zo goed hebt, why would you rock the boat? Sommigen doen dat duidelijk en bevat een pittig stuk voor Colm Meaney.

Dit is goed gemaakt, de CGI en SFX is goed en het acteerwerk is ook allemaal behoorlijk, de echte kracht is het verhaal en hoe het zoveel dingen in de plot verweeft maar doet het aardig subtiel. Ik vond het een leuke miniserie en de tijd vloog gewoon voorbij.

Een 7 voor de waardering.