The Space between Us (2017)

Sciencefiction / Romantiek

geregisseerd door Peter Chelsom
met Asa Butterfield, Britt Robertson en Gary Oldman

Een groep astronauten vertrekt voor een eerste missie naar Mars met de bedoeling de planeet te koloniseren. Na de lancering ontdekt een van hen dat ze zwanger is. Kort nadat de shuttle op Mars landt, bevalt ze van een zoon en sterft. Ze heeft echter nooit de identiteit van de vader prijsgegeven. Zestien jaar later is Gardner Elliot een tiener die zijn hele leven op de planeet heeft doorgebracht en slechts 14 mensen heeft ontmoet. Benieuwd naar de identiteit van zijn vader en de aarde wendt hij zich tot het internet waar hij een vriendschap opbouwt met een meisje uit Colorado genaamd Tulsa.