Titanic (1997)

Drama / Romantiek

geregisseerd door James Cameron
met Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane

De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.

jij zegt dat die film groter was.... nou niet dus

Niet op gebied van Oscars (wat doet het er toe?).
Maar de film zelf is van een monumentalere omvang dan Titanic.

jij zegt dat die film groter was.... nou niet dus

Alsjeblieft zeg, dus de grootte van een film is volgens jou af te leiden aan het aantal gewonnen oscars?
Tja, dan heb ik gisteren die hele post voor niets geschreven.

avatar van Goodfella_90
Niet alleen is de Oscar als prijs weinig serieus te nemen, daar komt ook nog bij dat het altijd relatief is aangezien de competitie binnen dat zelfde jaar niet altijd even sterk is.

AC/DC
Goodfella_90 schreef:

Aangezien de Titanic op nummer 16 staat in de toplijsten van 1997 is het toch wel knap dat ze zoveel oscars hebben gewonnen. Het zijn maar oscars.. maar ze hadden dus wel wat concurrentie!

avatar van Goodfella_90
Er is altijd concurrentie. Overigens raakt dit wel enorm off-topic, ik houd me afzijdig vanaf nu..

combi
oscars hebben net zoveel waarde als een mening van elke user hier op mm!

idd. on-topic maar weer.

Youp Elzing
AC/DC schreef:

dat zegt deze site ja kijk maar eens op andere.
lijkt net of iedereen van deze site uitgaat.

Youp Elzing schreef:

dat zegt deze site ja kijk maar eens op andere.
lijkt net of iedereen van deze site uitgaat.

pfff. Stop jij nu nooit eens?
Kijk eens op IMDB, heeft het ook maar een 7,2

avatar van AGE-411

Kerel, wat maakt het uit hoeveel een film won. kwa geld en kwa oscars? Ik wil het antwoord nu eens uit je eigen mond horen.

avatar van eppo349
gezien het enorme budget wat ze tot beschikking hadden (het beste van het beste qua special effects, geluid, casting, pr.etc.) is het geen goede film geworden, een hype dat wel.
vind het zelfs zielig dat sommige hier voor dit zinkend schip wel 10 keer naar de bioscoop zijn geweest.

1* (dit is geen haatstem dus graag geen pm)

avatar van pfan
eppo349 schreef:

1* (dit is geen haatstem dus graag geen pm)

Weer anderen gaan tig keer naar de 'Dark Knight'. Vind je dat dan ook zielig?

avatar van eppo349
bent u tig keer naar the dark knight geweest?

avatar van pfan
eppo349 schreef:
bent u tig keer naar the dark knight geweest?

Nee hoor, ik niet. Vond 'm niet zo geweldig.

speranza
Na het lezen van al deze berichten voel ik me gedwongen een belofte aan mezelf om me niet meer op de Titanic te begeven te breken. Mijn mening over deze film heb ik al in augustus 2008 gegeven. Ik voel geen enkele behoefte om de destijds gevoerde discussie hier opnieuw te gaan voeren. Aan persoonlijke berichten naar aanleiding van de onschuldige opmerking die ik zo meteen ga maken heb ik al helemaal geen behoefte. Ik wil alleen het volgende kwijt en wil hierbij benadrukken dat ik dit ook zou hebben gezegd als ik 5* aan deze film zou hebben gegeven. Ik gun het iedereen om dit de beste film aller tijden te vinden. Het zou alleen wel mooi zijn als de enorme opbrengst en het overweldigende aantal Oscars die de film gewonnen heeft hierbij nu eens eindelijk buiten beschouwing worden gelaten. Een eigen mening baseren we toch niet op genoemde successen? Tot slot wil ik nog benadrukken dat vele gebruikers al eerder tevergeefs een soortgelijke oproep als deze hebben gedaan.

avatar van Sasja
speranza schreef:

Goed gezegd! er zijn zat goede films die geen oscars krijgen maar vaak wel hebben verdiend en zoals je zelf als zegt moet je je mening niet baseren op het aantal awards, oscars of de meningen van andere mensen. gewoon zelf kijken en op het eind vind je een film goed of slecht en geen ´hij heeft zoveel opgebracht en oscars gewonnen dus dan moet het meteen een goede film zijn´

avatar van Drezic
speranza schreef:

Dat neemt niet weg dat je kunt discussieren of een film overgewaardeerd is of niet. Gezien het grote aantal oscars kun je er niet om heen dat dat hier het geval is.

Drezic schreef:

Discussieren kan inderdaad. Dat is de bedoeling van deze site denk ik. Maar dit heeft niets meer met een discussie te maken. Er is hier een zekere Youp Elzing die enkel en alleen met argumenten komt als de film heeft veel opgebracht en heeft veel oscars gewonnen.
Die onzin boeit me dus totaal niet. Ik kijk een film en daarna zie ik wel of ik hem goed vond. Een eigen beoordeling geven vind ik het belangrijkst.
Ik heb dan ook geprobeerd om Youp Elzing dat duidelijk te maken. Zodat hij dan kan zeggen waarom hij de film zo goed vind enz; een goede discussie met gegronde argumenten is fijn voor iedereen.
Maar je wordt hier gewoon genegeerd en het enige antwoord wat je hier krijgt is "Titanic heeft oscars gewonnen" en "Titanic is een kaskraker".
Dat noem ik dus geen discussie.

avatar van serpico
Opzich is het wel toepasselijk dat het niveau van de discussie, net zoals de Titanic ooit zelf, zinkt en zinkt en nog verder zinkt en uiteindelijk de bodem raakt...

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Weer een flink aantal berichten verwijderd. Beoordeel gewoon de film en niet elkaar, is wel zo prettig.

avatar van Drezic
Nomak schreef:

Dat noem ik dus geen discussie.

Niet iedereen heeft het vermogen een mening duidelijk te onderbouwen.

Bovendien is het bij Titanic ook best moeilijk om een mening als 'meesterwerk' te onderbouwen, omdat het al zo vaak genoemde aardige maar niet briljante acteerwerk en bovenal het flinterdunne, clichématige plot ervoor zorgen dat de film simpelweg geen meesterwerk is.

avatar van JoeCabot
Drezic schreef:

Niet iedereen heeft het vermogen een mening duidelijk te onderbouwen.

En dit is dan een feit ofzo

Genoeg argumenten trouwens om Titanic een meesterwerk te noemen, alleen is het publiek bij deze film (blijkbaar) niet echt in staat die argumenten goed te onderbouwen

AC/DC
JoeCabot schreef:

En dit is dan een feit ofzo

Klopt, ben ik met je eens

Titanic was echt een top flim zeker mooie effects en goed acteer werk! echt ik snap best dat deze film 11 oscars in de wacht heeft gesleept!

'nadia,, schreef:

Jij geeft dan ook elke film 5 sterren. Dus allemaal perfecte films?

ik d8 dat deze wel in de top 250 stond.. kvind het wel net zo'n meesterwerk als the notebook... welke ik in principe dan wel beter vind. maar dit is echt een goede

avatar van josseheijmen
Titanic Titanic.... wat moet ik nou over jou schrijven, de film die ik het vaakst in de bios heb gezien van alle (ik denk wel 5 maal), die de grootste hype heeft veroorzaakt qua cinema die ik me kan heugen, die naderhand het felst is neergesabeld (waarschijnlijk ook door sommigen die eerst verliefd waren op jou, maar dat later niet meer durfden te erkennen).

Ik heb ook iets vreemds met jou. Ik heb je een aantal jaar op VHS gehad, zo nu en dan bekeken totdat je door een huisgenoot werd 'geleend'. In de periode dat je niet meer in m'n bezit was, had ik regelmatig veel zin om je nogmaals (!) te gaan zien. Misschien heb ik je in arren moede nog wel eens gehuurd.
Tot je bij de FRS voor 5 euries mee te nemen was als je ook Kill Bill I kocht. Die buitenkans liet ik niet aan me vorrbijgaan.
En nu je al weer een paar jaartjes bij me op de plank staat, heb ik zo goed als nooit meer de aandrang gehad je op te zetten. Begrijp jij er iets van?

Nu ik me tot doel heb gesteld al mijn dvd's die ik in bezit heb ook eens te gaan bekijken, moest jij er toch eindelijk in dvd versie aan geloven.
En ja, je hebt nog steeds je leuke momentjes. Je pareltjes. Bijv. wanneer Leo Kate schildert, dan staat voor mij de tijd even stil.

En nog steeds kan ik woordelijk mee spreken met de oude Rose, die vertelt over hoe het 'china never been used' was en de sheets... afijn. Je weet waar ik het over heb.

Toch heb je iets van je glans voor mij verloren. De tand des tijds heb jij niet glorieus doorstaan. Maar ja, hoe zou dat ook ooit kunnen nadat je zo gehyped bent? Die naam die je hebt gekregen is te groot om te kunnen dragen.

avatar van HarmJanStegenga
Hehe, zo lees ik ze niet zovaak

avatar van Spetie
Erg mooi geschreven, mijn complimenten Josse

avatar van josseheijmen
Hartelijk dank heren! Ik ga er van blozen...