Capote (2005)

Verenigde Staten / Canada
Drama / Biografie

geregisseerd door Bennett Miller
met Philip Seymour Hoffman, Catherine Keener en Chris Cooper

Over de periode waarin de Amerikaanse schrijver Truman Capote (Hoffman) - auteur van o.a. 'Breakfast at Tiffany's' - zijn non-fictie roman over de moord op een familie in Kansas, 'In Cold Blood', aan het schrijven is. Met hulp van de bevriende schrijfster Nelle Harper Lee (Keener) - auteur van o.a. 'To Kill a Mockingbird' - probeert Capote vriendschap te sluiten met de lokale bevolking om zo meer te weten te komen over de brute moorden. De feiten shockeren hem, maar hij raakt ook bevriend met een van de moordenaars; Perry Smith (Collins).