Clerks. (1994)

geregisseerd door Kevin Smith
met Brian O'Halloran, Jeff Anderson en Marilyn Ghigliotti

Dante heeft een vervelende baan in een winkel. Hij is nog steeds gek van z'n high school-liefde Caitlin, maar hij heeft nu een serieuze relatie met Veronica. Veronica wil dat hij z'n baantje opzegt, en gaat studeren. Dante's beste vriend Randall, die de videotheek naast de winkel runt, is nog minder gemotiveerd in z'n baantje. De film volgt de twee tijdens één werkdag, vol interessante gebeurtenissen.