Lady in the Lake (1947)

Film noir

geregisseerd door Robert Montgomery
met Robert Montgomery, Audrey Totter en Lloyd Nolan

Omdat het werk van privédetective Marlowe niet veel oplevert probeert hij zijn onderzoek in de vorm van een detectiveverhaal te slijten aan een uitgeefster van pulpboekjes. Ze wil hem nu inhuren om de vrouw van de baas te vinden, die een telegram vanuit Mexico leek te sturen maar daar nooit geweest was. Hij begrijpt dat de uitgeefster op de baas valt, maar vindt de zaak toch interessant.