Thunder Run (1986)

Thriller / Actie

geregisseerd door Gary Hudson
met Forrest Tucker, John Ireland en John Shepherd

De Amerikaanse overheid wil terroristen die plutonium vervoeren, in de val lokken. Daarom kiezen ze resoluut voor wegtransport door privé-personen. Legertransporten worden immers minder vlug door terroristen aangevallen omwille van het verhoogde risico op arrestatie. George Adams werkt nauw samen met de overheid en pikt burgers uit die in aanmerking komen om dergelijke transporten te verwezenlijken. De laatste tijd blijken zijn mensen echter geen weerstand meer te kunnen bieden tegen terroristen. Daarom zoekt hij zijn oude oorlogsmakker Charlie Morrison op, die de reputatie heeft een uitmuntend chauffeur te zijn. Charlie heeft net een kobaltmijn gekocht en kan het geld dat hem aangeboden wordt voor het plutoniumtransport goed gebruiken. Hij beseft dat de klus niet risicoloos is. Vandaar dat hij niet wil dat zijn ambitieuze kleinzoon Chris hem vergezelt.