American Hero (2015)

Actie

geregisseerd door Nick Love
met Stephen Dorff, Eddie Griffin en Jonathan Billions

Melvin, een terughoudende superheld, leeft alleen voor de misdaad, vrouwen en drugs. Dan beseft hij dat de enige manier waarop hij ooit zijn vervreemde zoon weer kan zien is door aan zijn potentieel als misdaadbestrijder te voldoen. Maar in een wereld waarin niemand Melvin's conditie begrijpt, of waar het vandaan is gekomen, kunnen zijn ultieme krachten uiteindelijk zijn ondergang betekenen.

avatar van mcdaktari
Stephen Dorff is nou niet bepaald een acteur waar ik weg van ben, maar deze film lijkt me toch heel aardig. Moet zelfs een klein beetje aan Hancock denken.
Hoe dan ook, ik heb veel zin in American Hero!!

avatar van De Baas
Saai

avatar van Proeneke
Echt een lang saai gejammer. Bah bah.
Kun je met een gerust hart overslaan.
Flut met een rietje.

Zonder van je tijd ik dacht iets ala Hancock maar totaal niet dus.

avatar van schumacher
Na 15min afgezet.
Wat was me dat zeg?
Ik heb nog een beetje doorgespoeld ze maarja......
Wat een draak van een film en ja na 15min en wat doorspoelen wist ik al genoeg.

avatar van deRappe
Ik heb het nog een half uur vol gehouden.....tja, dit is drie keer niks!

avatar van Barry83
Ik heb het 5 minuten volgehouden. Toen ik de geluidsman en cameraman in de weerspiegeling van een raam kon zien meteen al tijdens de eerste scene was ik er al klaar mee.

avatar van joey1973
De film moet ook een "documentaire" voorstellen, Barry83, maar als je nog geen 5 minuten hebt gekeken heb je dat waarschijnlijk gemist, al wordt dat volgens mij al binnen die 5 minuten gezegd, maar goed.

Deze film hoort niet onder de noemer actie te staan, mensen verwachten iets totaal anders en dan krijg je belachelijk lage scores als dit.

Voor mij was het meer drama/comedy

Ik vind dat de wanhoop, het verdriet en uitzichtloosheid erg goed wordt weergegeven.
"Lucille" geeft de film een komisch tintje. De acteurs zijn geen toppers, maar ze doen het absoluut niet slecht, het verhaal is niet origineel, maar wel sterk dankzij het feit dat de problemen rond drank, drugs, wanhoop, echtscheiding, rechtszaken realistisch worden neergezet.

broncode
Een film die nergens heen gaat en nooit zijn einddoel bereikt.
De premisse is natuurlijk belachelijk want zo'n gave kun je nooit stil houden als d'r mensen bij zijn betrokken.
Maar het allerbelangrijkste is dat de film maar een door kabbelt met geen duidelijke richting.
Je kunt het zien als een sociaal drama van de onderklasse, maar is het scenario en de klasse van de acteurs is daar niet goed genoeg voor.
Iets positiefs te melden?
Ja de speciale effecten waren bezonder goed voor zo'n kleine film, en de speelduur van 93 minuten...

avatar van Waxmask
Vermakelijk, maar meer om de Griffin bits. De rest viel tegen, en zeker omdat er te weinig van de voorgeschiedenis uit de doeken wordt gedaan en de reden van alles. Dan blijf je een beetje met een leeg gevoel achter.

avatar van Noodless
Een film die weinig om het lijf heeft en rustig voortkabbelt op een manier dat het zachtjes indommelen van de kijker in de hand werkt. Op zich niks mis mee dat er weinig actie in zit, maar de rest wist me gewoonweg geen anderhalf uur te boeien. Toegegeven, zin voor realisme wordt wel goed gebracht met onderwerpen als familiale problemen, drugs, drank, enz... De uitzichtloosheid van het hoofdpersonage wordt goed naar voren gebracht. Maar dit is veel te weinig om de film te redden. 3/10

avatar van Collins
“This Little Light of Mine (I'm Gonna Let it Shine)”

Portret van een mislukte superheld, een man met telekinetische krachten. Gefilmd als docudrama.
De hoofdpersoon die er als een absolute looser uitziet, heeft magische krachten en zou eigenlijk een superheld moeten zijn. Hij is het niet. De druk om zijn talenten ten goede te gebruiken is voelbaar aanwezig. Het lukt hem echter niet. Hij is geen superheld-materiaal. Teleurstellingen uit het verleden verhinderen dat.
We zien het portret van een anti-held.
In oppervlakkige zin is het allemaal wat saai. Er gebeurt zo op het oog niet heel erg veel meer dan het registeren van het dagelijkse bestaan van een soort schooier. Toch valt het met de saaiheid wel mee. Op een bepaalde manier is het kijken en meebeleven best boeiend.
We zien de dagelijkse sleur. De dagelijkse beslommeringen van het nietsdoen. De dagelijkse onderdompeling in uitwassen om verveling en pijn te verdrijven. De anti-held begraaft zich erin. In drugs, alcohol en feesten.
Het toontje is lichtvoetig. Er is wat humor. Ja, het kijkt wel prettig weg. In een ondertoon voelen we desondanks de tragiek en de depressie leven.
In een paar scenes worden zijn krachten duidelijk. Hij gaat er speels mee om. Als een deelnemer in een freakshow. Het zijn grappige maar doelloze goochelkunstjes.
Onder de veelal woedende manier waarop de trucs worden uitgevoerd is een onderhuidse strijd voelbaar. Een harde roep om naar zijn ware aard te gaan leven. Om niet voor zijn verantwoordelijkheden weg te lopen.
De film verandert langzaam van toon. Ludiek en luchtig blijven aanwezig, maar er is tegelijkertijd meer openlijke ruimte voor gevoelens van onmacht en hopeloosheid.
De film geeft weinig info over het verleden van de anti-held. De reden van zijn interne strijd blijft verhuld. Het verleden, waarin de sleutel voor het gedrag moet liggen, blijft schimmig. De film beperkt zich tot het registreren van het heden. Inzicht in het verleden is geen vooropgezet doel.
Ik vond die terloopsheid van het filmen jammer. Ik miste die ondergrond en die verdieping wel.
De muziek is lekker. De effecten zijn alleraardigst.

Ik heb de film ook afgezet. Nog wat doorgespoeld maar mijn gevoel was de juiste.

avatar van mixmaster
Leuke effecten, aardig acteerwerk, de film is zo slecht nog niet maar zal ook weer snel uit mijn geheugen verdwijnen.

avatar van Daan258
Zonde, zonde, zonde. Dat is eigenlijk wat ik er alleen maar van kan zeggen.
Laat ik ook gelijk maar zeggen dat de omschrijving bij de film helemaal niet passend is. Letterlijk de laatste 20 min is dit misschien wat van de orde.

Sowieso waren de eerste 45 min even doorbijten en niet bijster interessant. Maar al vrij snel in het begin deed de film me een klein beetje denken aan Chronicle, dus had ik gehoopt op een leuk filmpje en bleef ik wel doorkijken. Maar helaas. Vanaf wanneer je denkt dat de film los komt gebeurd er gewoon uiteindelijk de gehele weinig tot niks. Grotendeels bestaat de film uit onnodige en saaie scene's wat helemaal niks toevoegt.
Daarnaast ook nog is een zeer zwak en slecht verhaal.
Acteerwerk kon er nog net mee door.
De effecten zagen bij bepaalde momenten oke uit maar er zaten ook zeker wat scene's tussen waarbij dit minder was.
Zo verschrikkelijk jammer dat ze hier zo weinig van hebben gemaakt. Het idee met telekinese is heel vet maar zo, zo weinig word dit getoond in de film. WAAROM????
Vond het eerder een nogal aparte drama film als een actie.

Hele kleine 2,0*

avatar van blurp194
Een tamelijk geniale parodie op het superheldengenre, en op de standaard moralistische Hollywoodfilm. Gezien het erg beperkte budget eigenlijk dan nog knapper dat de makers deze film hebben weten af te leveren. De, nouja, tamelijk onbekende acteurs zetten hun rollen mooi neer, brengen de grappen en grollen met prima timing - de chemie tussen Melvin en Lucille werkt erg goed. Zelfs de effecten zijn eigenlijk best goed in orde. Zat topfilms te vinden waar dat eigenlijk allemaal minder goed in is.

En dat scoort dan gemiddeld erg, erg laag. Met als meest gehoorde klacht dat het verhaal nergens over gaat, en er geen begin of einde aan zit. Ja, dat is dan ook precies het punt. Superheld, je moet er maar zin in hebben.