Bean (1997)

Alternatieve titel: The Ultimate Disaster Movie

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Mel Smith
met Rowan Atkinson, Peter MacNicol en Pamela Reed

Bean werkt in een Brits museum, en zijn bazen willen hem ontslaan omdat hij telkens slaapt onder werktijd. Hij wordt echter naar Amerika gestuurd, naar een klein museum in Los Angeles om precies te zijn, waar hij de presentatie van een nieuw schilderij moet doen. Hij weet hier echter niets van af...

De series zijn grappiger. Rowan Atkinson vind ik eigenlijk alleen echt grappig in de serie Blackadder. Waar Johnny English nog redelijk goede humor heeft, zijn bij deze film de grappen nogal afgezaagd.

het blijft een zeer vermakelijke film ( al heb ik em al 4 keer gezien ). Vooral op het einde is het lekker tenenkrommend gewoon. 3.5 sterren.

Heb hem ooit gezien in 1998 op school en vond hem maar niets, komedies zijn niet echt mijn type film en logisch beoordeel ik de film dan met 0,5 ster, ik ben alles behalve een beanfan.

Moviestar
Ik hou het wel bij af en toe een aflevering van de Tv-serie 2*, omdat ik Peter MacNicol wel een lijke bijrol vond hebben.

avatar van John Doe
gandalf schreef:

Voor mij precies de tegengestelde mening behalve m.u.v. je eerste uitspraak.

De Film moest eigenlijk ook in de U.S.A. een succes worden, vandaar zijn veel grappen geinspireerd door de serie.

Malfidus schreef:

Toevallig ik ook, soms een school in Rotterdam

In iedergeval kunnen de handvol wel grappige scenes geenszin opwegen tegen de overige hoop vol melige totale onzin. Mr. Bean is een stuk leuker in zijn series. Deze film is over het algeheel genomen een verspilling van je tijd.

avatar van 93.9
Had soms het gevoel dat ik helemaal niet naar Mr. Bean zat te kijken maar naar kompleet iemand anders.
Staat veel te ver af van het eenvoudige,maar subtiele dat in de tv-series zou goed naar voren komt.

avatar van GFM
GFM
93.9 schreef:

WAAROM MOET OOK ALLES ZO NODIG DOORBREKEN IN DAT SUFFE AMERIKA??????

Money makes the world go round....accept it..

Deze film is gewoon een complatie van de serie, en de serie vondt ik leuker dus het is een slechte compilatie!

FisherKing
Hoe kom je d'r bij. Heeft niks met de serie van doen, in principe. (en vooral niet met een compilatie)

Dat er hier een flauw standaard verhaal wordt uitgewerkt is iets anders. Vooral erg jammer, maar nog best wel vermakelijk.

Euh ik bedoelde eigenlijk dat veel dezelfde grappen gebruikt worden uit de serie, zoals wanneer hij inslaapt valt.

93.9 schreef:

helemaal mee eens.

De serie was echt super , de film ..... tja wat moet je ervan zeggen, ver-amerikaans (als dat een woord is).

avatar van U-96
Gisteren voor de zoveelste keer gezien.. Het blijft een grappige film, met een grappig verhaal (vind ik), maar wat me toch wel een beetje dwars zat was dit:
Tijdens de vergadering in het begin van de film waren alle aanwezigen zeer blij te horen dat Bean ontslagen zou worden.. Waarom de voorzitter hem nog wilde hebben begreep ik ook niet helemaal.. Maar het raarste is nog wel dat iedereen ging juichen toen werd voorgesteld dat Bean zou worden uitgekozen voor de functie om 'Whistler's Mother' te jeweetwellen.. Waarom..? De toekomst en reputatie van die hele organisatie hangt ervan af..
De film zit ook propvol met clichés, maarja.. Daar is het een komediefilm voor.. De serie vind ik leuker en grappiger..

*3.5*

De series zijn een stuk leuker dan deze film. Hier praat Bean veel te veel en zijn de meeste grappen naar Amerikaanse maatstaven aangepast. Ik miste vooral de typische Engelse humor in deze film.

U-96 schreef:

*3.5*

Omdat ze dan 3 maanden van hem afwaren. Hij ging dan toch naar LA.

avatar van V
V
Zoals al vaker vermeld zijn de series echt tien keer grappiger, zeg maar gewoon briljant!!!

Het standaard verhaaltje en de vele cliches, worden nog enigszins irrelevant door het enthousiaste spel van Atkinson. Alleen die kop al Jammer dat hij zoveel praat. 3*

markpennings
V schreef:

Jammer dat hij zoveel praat????? IK heb geen een fatsoenlijke dialoog gehoort, soms een woordjes met een paar rare geluiden, dus zoveel praat hij niet hoor.

Leuke film! Grappig en leuk verhaal. Goed gespeeld zo goed dat je je op een gegeven moment zelfs gaat irriteren aan hem!

Wat een sleur zeg. Normaal vind ik bean al vrij saai, maar dit is het toppunt hoor.

avatar van V
V
markpennings schreef:

Voor zijn doen bedoel ik, in vergelijking met de serie (als ik het me goed herinner).

T®inity
V schreef:

Je geheugen heeft je niet in de steek gelaten...

avatar van John Doe
Of je hebt alleen het einde gezien, waarbij hij INEENS verbaal wordt op een stuntelige maar anders interpreteerbare manier en succesvol

Ikkeuh
* en een halve ster, voor de humor, film zelf heeft niet zo'n goed verhaal

avatar van Captain Pervert
Film is minder dan de serie, maar op zichzelf een hele leuke komedie.

3 sterren.

avatar van mikoz
Captain Pervert schreef:

Film is minder dan de serie, maar op zichzelf een hele leuke komedie.

3 sterren.

bennik het helemaal mee eens !

djelle
Ik ook. Jammer, want het kon eigenlijk wel beter geweest zijn. Maar ik denk dat het echt wel extreem moeilijk moet zijn om een film te maken over "Bean", dat toch wel een zeer apart karakter is, met een zeer unieke stijl humor... 2,5

avatar van Captain Pervert
De serie Mr. Bean deed heel veel met heel weinig. Qua sets en locaties was het allemaal supersimpel eigenlijk.

Het is onvermijdelijk dat je, op het moment dat er bioscoopbudgetten om de hoek komen kijken, een heel ander soort concept krijgt dan je gewend bent van de lowbudget TV serie.

Ik durf te proclameren dat wanneer de bioscoopfilm een aaneenschakeling van de vertrouwde sketches was geweest, er ook klachten waren gekomen.

djelle
Natuurlijk, dat is zeker. Maar het moet een soort combinatie van de 2 zijn, misschien. Ik weet het echt niet. In feite mochten ze van Bean geen film gemaakt hebben, vind ik. Het was goed in zijn waarde alszijnde komische serie.

Het is bijna onmogelijk om van deze specifieke serie een goeie film te maken. Bij andere series is het meestal wel haalbaar. South park bv. Maar echt, Bean is zo uniek, je kan er volgens mij onmogelijk een echt geslaagde langspeelfilm mee maken...

avatar van The One Ring
Ik vind deze anders geslaagd. Ik heb hier echt vaak om moeten lachen.
4 sterren