You Can Count on Me (2000)

geregisseerd door Kenneth Lonergan
met Laura Linney, Mark Ruffalo en Matthew Broderick

Er gebeurt veel in het leven van de alleenstaande moeder Sammy: haar zoon Rudy begint te fantaseren over z'n vader, ze hervat de relatie met haar vriend, ze krijgt een nieuwe baas en haar broer Terry arriveert voor een bezoekje na maanden niets van zich te laten hebben horen. Haar vriend doet haar een aanzoek, de relatie met haar baas neemt een onverwachte wending, en haar zoon en broer vormen een sterke band. Als Terry aan Rudy vraagt of hij zijn vader wil ontmoeten ontstaat er een crisis, waarna broer en zus hun relatie opnieuw op moeten zien te bouwen.