Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre (2002)

Alternatieve titels: Asterix & Obelix: Missie Cleopatra | Asterix and Obelix Meet Cleopatra | Asterix en Cleopatra

Frankrijk / Duitsland
Familie / Komedie

geregisseerd door Alain Chabat
met Gérard Depardieu, Christian Clavier en Monica Bellucci

De Egyptische koningin Cleopatra sluit een weddenschap af met de Romeinse keizer Julius Caesar, die denkt dat het haar niet zal lukken om in drie maanden tijd een nieuw paleis voor hem te bouwen. De eer van het ontwerp valt Numerobis ten dele. Mocht hij niet slagen in zijn missie, dan zal hij worden gevoerd aan de krokodillen. Hij vraagt hulp aan zijn oude vriend Panoramix uit Gallië. Asterix en Obelix helpen de oude druïde in zijn reis naar Egypte.