The Shape of Things to Come (1979)

Alternatieve titel: H.G. Wells' The Shape of Things to Come

Canada
Sciencefiction

geregisseerd door George McCowan
met Jack Palance, Carol Lynley en Barry Morse

Toekomst: na de robotoorlogen wonen de mensen op de maan, en gaan ruimtereizen verder dan ooit. De mensheid is echter afhankelijk van een drug die slechts op één planeet wordt geproduceerd, waardoor een machtsstrijd ontstaat.

Bantavoer
Simpel verhaaltje. Echt een film uit de jaren 70-80. Je moet niet alles verwachten van spektakel of iets dergelijks. Special effects zijn niet echt geweldig. Lijkt meer op schaalmodel, maar toentertijd was special effects niet, zoals het nu geworden is. Acteurs acteerden prima. Barry Morse, bekend van Space 1999, speelde weer als professor.Een paar leuke chicks erbij en een machtswellusteling en je hebt een film.