Hedwig and the Angry Inch (2001)

Komedie / Muziek

geregisseerd door John Cameron Mitchell
met John Cameron Mitchell, Michael Pitt en Miriam Shor

Hedwig is in Oost-Berlijn geboren als de jongen Hansel. Hij werd verliefd op een Amerikaanse soldaat, en onderging een sex-operatie om met hem te kunnen trouwen en naar het westen te vluchten. Helaas is het niet helemaal naar wens verlopen: jaren later tourt Hedwig met haar rockband door de States, en vertelt ze haar levensverhaal tussen de concerten door. Haar tourdata vallen gelijk met die van rockster Tommy Gnosies, een jongen die ooit verliefd was op Hedwig, maar er op een dag vandoor ging met al haar liedjes.