Weekend at Bernie's (1989)

Alternatieve titel: Drie Dolle Dagen met een Dooie!

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Ted Kotcheff
met Andrew McCarthy, Jonathan Silverman en Catherine Mary Stewart

Twee jongemannen ontdekken fraude binnen het bedrijf waarvoor ze werken en melden dit aan de directeur, Bernie. Hij is echter zelf schuldig en nodigt de twee uit voor een weekendje in zijn strandhuis om ze daar uit de weg te ruimen. Bij het strandhuis aangekomen blijkt Bernie zelf vermoord te zijn. De twee weten niet wat ze moeten doen en besluiten net te doen of Bernie nog leeft en nemen hem overal mee naar toe. De moordenaar, denkend dat zijn poging mislukt is, blijft proberen Bernie te vermoorden.