Lost in Amsterdam (1989)

Nederland
Roadmovie / Drama

geregisseerd door Pim de la Parra
met Kenneth Herdigein, Sabine van den Eynden en Ira Goldwasser

Minimal-movie. Na vijfentwintig jaar actief te zijn geweest in New York is de Amerikaanse privé-detective Scotty een bureautje begonnen in Amsterdam, United Detectives. Op een dag krijgt Scotty via de autotelefoon van zijn vriendin Bonnie te horen dat er een sjieke vrouw op zijn kantoor zit met een opdracht. Het blijkt Laura Binger te zijn die haar man, de oorlogsfotograaf Max, al twee maanden niet heeft gezien en graag wil dat Scotty hem weer thuis bezorgt. Maar Max heeft zijn handen vol aan het fotograferen van Rebecca, een mooie vrouw die connecties heeft met de onderwereld. Scotty gaat met zijn assistent Tom op onderzoek uit in de Amsterdamse penose, waar net een strijd om de macht aan de gang is tussen gangsterbaas Mr. Johnny en zijn kornuiten en een andere bende van drugsdealers.