De Inbreker (1972)

Nederland
Misdaad

geregisseerd door Frans Weisz
met Rijk de Gooyer, Willeke van Ammelrooy en Jennifer Willems

Glimmie is een geroutineerde inbreker. Hij krijgt van een bankier een aanbod van 3000 gulden voor het opsporen van diens weggelopen stiefdochter. Hij en zijn maat Bonk nemen het aanbod aan. Ze ontdekken echter al gauw dat er iets niet in de haak is. De bankier blijkt een val opgezet te hebben voor het meisje. De twee inbrekers vinden het meisje en brengen haar veilig onder. Echt veilig blijkt het niet te zijn, want ze wordt met Glimmies stiletto vermoord en niemand gelooft natuurlijk dat hij het niet heeft gedaan.