The Day after Tomorrow (2004)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Roland Emmerich
met Dennis Quaid, Jake Gyllenhaal en Ian Holm

Weerdeskundige Jack Hall (Dennis Quaid) waarschuwt met weinig succes voor de invloed die de opwarming van de aardbol zal hebben op het klimaat. Wanneer het noordelijk halfrond van de planeet daadwerkelijk het slachtoffer wordt van tornado's, overstromingen en gigantisch lage temperaturen wordt hij eindelijk serieus genomen. Terwijl het zuiden van Amerika in allerijl wordt geëvacueerd, wordt de noorderlingen geadviseerd binnen te blijven, en op het beste te hopen. Hall besluit naar het noorden af te reizen om hier zijn zoon Sam (Jake Gyllenhaal) te vinden, die samen met enkele medestudenten gestrand is in een bibliotheek.

psycholamp schreef:
niks-aan-de-hand filmpje.

Hmm...de wereld vergaat...

avatar van psycholamp
ronengel schreef:

Hmm...de wereld vergaat...

Tja, maar op zo'n manier gebracht, dat ik me niet echt kan inleven.

avatar van Kim008
Prachtige special effects!
Heb me geen moment verveeld bij deze film!

4*!

Adrenal
Ik dus heel de tijd.

avatar van gerwinmaster
Een voorspelbaar verhaal, maar toch lekker wegkijken. Mooie special effects. Er zijn zeker verbeter punten aan deze film, maar het blijft een leuk verhaal en door de goede special effects een 3*

avatar van JDSsmetje
een mooie rampenfilm en spectuculair uitgevoert ,

avatar van Donkerwoud
In de bioscoop kon ik de zwakke punten makkelijk negeren als in dienst staande van de epische speciale effecten. Op televisie bleef er eigenlijk niet zoveel meer van over dan een onderhoudende rampencliche. Het gaat ermee door. Overigens vind ik Jake Gyllenhaal totaal verkeerd gecast. Die knul kan best acteren maar heeft niet de luchtigheid in huis om een blockbuster te dragen. Ik werd al depressief als ik naar hem keek.

avatar van Karentje77
Gewoon een geweldigeeeeeeeeeeee film met prachtige beelden!!!!!!!!!!!!!

DaZtorm
Wow..... wat zag ik hier voor film? Wat een geweldige film is dit! Ik heb meerdere malen ademloos zitten kijken en heb het echt in 1 zucht uitgekeken. Het leek wel of de film een half uurtje duurde zo goed wassie!

Ik klaag vaak over de smerige dingen die in de film zitten, en dat komt omdat ik 9 van de 10 keer aan het eten ben onder een film. De snelheid van het eten werd beïnvloed door het moment van de film, en dat betekend 1 ding een TOP film.

Hoe het verhaal gebracht is, hoe het in beeld gebracht is en de actie bij elkaar was geweldig. Er zaten enkel een paar dingen in waarvan ik dacht moet dat nou? En die stukken zijn enkel erin gevoegd om het geen saaie-stof-film van te maken waar enkel een onderbericht (kijk uit mensen het klimaat veranderd) bij zit.

Oké, de echt typische Amerikaanse dingen zitten erin en dat zorgt ervoor dat het geen 5* wordt want dat had deze film niet nodig denk ik. Alleen geweldige films verdienen een 5* en dit was een bijna geweldige film dus een 4,5*

Lijkjuh
Mooi om in de bios te kijken

Alldoss
Ik vindt rampenfilms echt geweldig om naar te kijken, dit is mijn favroriet.

avatar van Baggerman
Alldoss schreef:
Ik vindt rampenfilms echt geweldig om naar te kijken, dit is mijn favroriet.

De film is inderdaad een ramp!

avatar van rokkenjager
Lol.

aerts007
Special F.X waren oke,verhaal beetje melig!
Vader zoekt zoon en ....bla,bla,bla!
Al een geluk dat deze mensen IQ van 400 hadden,.......................

avatar van toomish
het best aan deze film zijn natuurlijk de special effects.
maar toch vind ik het acteerwerk niet slecht. ook zeker niet van de bijrollen, die geloofwaardig spelen.
het is leuk om te zien hoe ze samen dingen ontdekken om warm te blijven en te overleven!
een goede rampenfilm!

avatar van briek
Weer geweldige special-effects maar niet meer dan dat. Met Independence Day had Ronald Emmerich mij aangenaam verrast maar met deze film en Godzilla is hij hierin toch niet geslaagd. De acteurs doen het hier wel behoorlijk. Ik ga deze film wel niet afraden om er een keer naar te kijken.

Zeer goede rampenfilm die doet terugdenken aan de tijd waarin deze films zeer populair waren, begin jaren "70 namelijk, ("Earthquake", "Towering Inferno").
Toen waren de special effects natuurlijk niet zo perfect als in deze prent, een mooie vergelijking is de vloedgolf over New York die je ook in "Earthquake" ziet, die is in deze prent zo goed uitgebeeld dat je er de rillingen van krijgt. En dat krijg je ook bij het zien van het besneeuwde en bevroren New York.
De acteerprestaties in deze prent zijn goed, en dat geldt voor iedereen, grote of kleine rol.
Deze film heb ik al een tijdje in m'n bezit en is dus de 2de maal dat ik hem zie, maar 4 jaar terug bij aankoop schreef ik nog geen recenties en dat is dus nu rechtgezet, maar ik heb evenzeer weer, net als toen, van deze film genoten.

Een van mijn favorite films. De special-effects zijn superieur op de personages en acteerprestatties, maar de film stelt op beide vlakken absoluut niet teleur.

avatar van film-gek
Echt ongeloofelijk dat ze dit soort k*tfilms maken. De hele film is gewoon compleet nutteloos, gooi er nog een compleet ongeloofwaardig verhaal in en wat heb je een k*t film. bah bah bah

avatar van aunuscus
ik ben het niet eens met wat film-gek zecht.ik vond de film best goed.al was hij soms wat zwakjes

jellecomicgek72
een heerlijk filmpje dat echt wel de moeite waard is gewoon kijken niet op de effecten letten gewoon kijken en een biertje drinken dus!!

avatar van Resh
prachtige poster

Slechte acteurs en voorspelbaar verhaal, maar wat een sensatie en wat voor een special effects. Één van de beste rampenfilms ooit.

Baggerman schreef:

De film is inderdaad een ramp!

hahaha

waarom is het (bijna) altijd new york of een andere stad in de US waar een (rampen)film over gaat??

film-gek schreef:

welk soort film vind jij niet nutteloos dan. Met de SciFi genre

film-gek schreef:

Je geeft deze film een 0,5 en the new world een 5, dat is niet echt consequent. Die 2 films zijn kwa verhaal echt bagger en dan zet je hem op nummer 2 in je top 10

avatar van psycholamp
joelieherp schreef:

Omdat die films uit de US komen en ook voor, in eerste instantie, een Amerikaans publiek gemaakt worden. De impact is groter als het dichtbij huis plaatsvindt dan aan de andere kant van de wereld.

avatar van film-gek
@ Christian

the New World geef ik een 5* omdat dat een kwaliteits film is met prachtige beelden en een verhaal dat staat als een huis en wat niet bagger is

avatar van Tha Luz
Leuke rampen film,niets meer niets minder.
3.0